Det är Liv i Gumman

Jag lovar, jag lever fortfarande, har bara haft så mycket på min tallrik i det sista.

Har kollat in på några bloggar ikväll och ser att vårens utveckling går snabbt framåt hemma i Svealand. Måste vara underbart!

Här går det snabbt emot vinter istället.
Igår hade vi runt 2 grader ute och 12 grader inne, och kraftig vind.
Idag kikade solen fram igen, men det är isande kallt.

Kolla in det påskägget! =oD (bild lånad från internet)

Snart är det påsk oxå. Vi har inget planerat, bara jobb. Men det är ok. Har aldrig riktigt firat påsk ändå. Förutom en trevlig middag, påskägg och gå påskkärring. Fast… det är sant… Jag brukade älska att rita påskbrev i flera veckor innan påsk. Och dekorera riset. Och måla äggen. Hmm… ok, vi firade nog påsk ganska rejält ändå. =o) Selektivt minne tror jag. =o)
I år får det bli restaurang och morots stavar. Haha! =o)

Svenskt lösgodis. Yumma!!! (bild lånad från internet)

Mina föräldrar sände paket med svensk choklad, lösgodis och messmör bland annat. Det ska det snaskas på i påsk!! Tackar! =o)

Vad ska ni göra i påsk?

16 thoughts on “Det är Liv i Gumman

  1. Messmör är gott. Det kanske jag ska ta och handla när jag snart åker iväg till affären. Ja, våren är på gång, eller rättare sagt, den är här och det är ljuvligt, det är lite värme i vinden.
    Jag tänkte på din handled, jag vet att jag skrev att man opererar sådana krämpor här hemma, flitigt, men med det menade jag förstås inte att jag tyckte att man inte skall vara rädd om sin handled. Att undvika op är ju så klart alltid det bästa. Men jag tror jag menade att om det blir kroniskt och inte vill gå över så finns en väg ut…..ville bara förklara mig lite!
    Stor vårkram
    Agneta

    • Hej Agneta,
      Ja tyvärr är handleden inte bra än. Använt den lite för mycket den senaste veckan när vi städar på jobb. Det är då jag känner av den mest faktist. Så jag har tagit det lugnt under lång helgen och inte spenderat så massa tid på datorn.
      Jag förstod vad du menade med att inte operera utan att först försöka med andra metoder för att bli bättre. =o)
      Hoppas du/ni haft en bra påsk!
      kram

  2. När vi fick varmt så fick ni kallt, roligt att du kan följa allt som händer via bloggarna. Här firar vi inte påsk med annat än god mat, mycket godis och ägg-skattjakt i trädgården.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    • Låter trevligt med ägg-skattjakt!
      Det var aldrig nåt vi gjorde hemma. Vi hade bara ett stort ägg till alla på bordet. Sen gick vi påsk kärringar såklart. =o)
      Hoppas ni hade en fin påsk!

  3. Det måste kännas lite jobbigt när vi skriver om hur skönt det är när våren äntligen kommer!! Å så sitter du och vet att hösten står runt knuten…fast du kanske är lite mer höst- och vintermänniska än vad jag är, så du njuter då också. Hur är hösten och vintern hos dej förresten?? Att fira påsk på hösten, så konstigt det låter…Usch, nu känner jag mej dum och liten, klart jag vet att det är så för er! Här blir det en lugn påsk, i goda vänners lag i deras torp, ev kommer min minsta (fyller 23 i höst…minsta…ha,ha!!)hem från Göteborg, hoppas det. Lite jobb blir det också, fast bara en kväll.
    Oroa dej inte för paketet, det kommer när det kommer, berättar så fort det kommit fram!!
    Ha´nu det så gott!!
    Kram

    • Det är jobbigt med vintern ståendes vid dörren, men vi har ju precis haft sommar å andra sidan. =o) Fast denna sommar präglades av ganska dåligt väder, översvämmningar, cykloner och jordbävningar….
      Jag kan tycka om hösten, på såna där fina, soliga höst dagar. Och vintern är mysig om det är snö (vilket det ”aldrig” blir i Wellington). En kopp varm choklad vid brasan på kalla kvällar är underbart!
      Men inget slår sommar med ljumna kvällar och grillning med familj och vänner. =o)
      Hoppas paketet kommer fram snart!
      Kram

  4. Hej Tine!
    Här blir det nog mer godis än vad vi borde äta till påsk:-) Men gott ska det bli! Jag har jobbat en hel delpåskar tidigare och alltid tyckt det är ok. Ingen super stor helg för mig. Finaste minnet är från när jag jobbade med barn med autism på ett boende och vi gömde påskägg åt dem i en underbar slottsträdgård strax utanför Stockholm, som de sedan fick mer eller mindre hjälp att hitta, bus och lek i den fina trädgården därefter och så avslutade vi med att kika på nyfödda lamm i en hage intill. Det var en toppen påskafton för mig!
    Må så gott Tine!
    Kram Anna

  5. Ja det har varit lite tomt på mornarna när jag skulle kolla din blogg. Blev så glad när du var på G igen. Ha en riktigt fin påsk och klä dig VARMT

    • Tyvärr blir det nog inte så jätte många blogg upplägg inom de närmaste veckorna. Ett par ska jag hinna med idag, men försöker ta det lugnt med handleden fortfarande så att jag klarar av eventuellt nytt jobb. =oD
      Du vet vad jag menar. =o)

  6. Det blir lite fixardagar i stallet och sen blir det att passa på att påta i trädgården också , en och annan god middag hoppas jag på också …
    Inte att förglömma blir ju möjligheten till att faktiskt dra ut och plåta lite , vilket jag faktiskt skall göra just nu – underbart väder på västkusten så det är bara att njuta.
    Ha en mycket trevlig Påsk – trots arbete …

  7. Glad påsk i efterskott!! Inte en liten längtan till påsk från min sida, barna fick varsitt ägg som de åt upp i ett nafs ;o) Som sig bör alltså!
    Uppdatera mig om du vet vad!!

    Kram

    • Inte en enda gnutta påsk här heller. Och då menar jag verkligen inte.en.enda.gnutta.
      Bryr mig inte så mycket om påsk för att vara ärlig. Är ju trevligt när man är hemma, eller kanske om man får familj en gång.
      Ska uppdatera dig, om du uppdaterar mig om er resa!! ;o)
      Kram

Kommentera

