Uppfriskande!!

Jag har tidigare pratat om min banana smoothie. Här kommer ett recept på en annan uppfriskande drink!

Jag försöker få mer frukt och grönt in i min diet, och mycket mindre kolhydrater. Nej, jag är inte på en GI diet. Försöker bara äta sundare överlag.

I och med att jag använder en stavmixer, måste jag först skära upp frukten i mindre bitar.

Därför lagar jag en smoothie till mellanmål varje dag. Egentligen vill jag göra juice, men har ingen juice maskin, bara en stav mixer. Så det får bli krossade frukt och grönsaker helt enkelt.

T.v: SÅ här såg det ut när jag började med smoothien. T.h. Här har jag tillsatt bären.

Idag gjorde jag en Berry Kiwi smoothie.

Du behöver:
1/4 ananas
1 kiwi
250 ml bär (kan ha dem frysta så blir det en tjockare smoothie)
1/4 päron
50 ml kokos vatten (jag kunde bara få tag i kokos mjölk så det använde jag)
Sen kan du ha i några mint blad oxå, vilket fräshar upp smoothien ännu mer! Det glömde jag tyvärr ha i, så det får bli nästa gång.

Kör allt i en juice maskin, en mixer eller med en stav mixer, och voìla!
Din smoothie/juice är färdig.

Voìla!

Bon Appetite!

4 thoughts on “Uppfriskande!!

  1. Yummy, DEN såg GOD ut den!!
    Ska ta tag i den saken o använda mer kokosmjölk i maten, är ju faktiskt himlans gott ;o)
    Âr vi på eller?! Kram

Kommentera

