Friskt och Gott

Det blir nya Smoothies varje dag!

Dagens smoothie blev en äpple, melon och bär smoothie.

Äpple och mint smoothie med melon och bär. (bild lånad från internet)

Du behöver:
1 äpple
1/4 honeydew melon
1/4 cantaloupe melon
150 ml bär
3 mint blad

Som med de andra smoothies jag gjort, delade jag alla ingredienser (utom minten) i mindre bitar innan jag rörde allt samman med en stavmixer.

Den här smoothies jag gjorde blev inte lika god som gårdagens. Annorlunda, kanske på grund av minten, god och frisk, men gårdagens smoothie var bäst. Så långt. =o)

Mint blad kan piffa upp en tråkig drink! (bild lånad från internet)

Nu ska jag njuta min smoothie, och en varm te, för det är himla kallt här idag och massa vind ute. Hoppas vi kan installera en värmepump snart.

Kram!

6 thoughts on “Friskt och Gott

  1. Mycket gott här!! När jag läste att du använt mint så kom jag att tänka på min chokladmynta jag planterade i kruka förra året, och faktiskt, den har överlevt vintern!! Så den måste jag prova till smoothie. Underbart god att ha till glass eller bakverk, jag har även haft några kvistar bland blommor som jag plockat, blir en underbar doft.
    Ha´en riktigt go´start på veckan, snart är det helg igen…
    Kram

    • Choklad mynta!?! Det lät intressant! Måste kolla om jag kan hitta det och så lite oxå. Fast det får bli till nästa vår för inget gror väl i denna kyla vi har nu…
      Hoppas din vecka och kommande helg ocå blir underbar, Rigmor.
      =o)

  2. Hej Tine!
    Mums med smoothies!!!
    Hoppas du får en bra dag! Här har solen skinit ytterligare en dag och man är tillbaka på jobbet igen. Längtar efter helg igen!!!
    Kram Anna

    • Ja, det är bra gott, och uppfriskande. Behöver lite extra vitaminer nu när mörkret kommer till den här delen av världen. =o)
      Njut vår och sol!
      Kram

Kommentera

