Ny god smak

Jaha, då har jag ett tredje smoothie recept att dela med mig av. =o)

God morots, äpple och citron smoothie!

Dagens Smoothie:
Citron, Morot och Äpple

Du behöver:
2 morötter
1 äpple
1 päron
1 citron
1/2 tsk krossad ingefära

Krossa allt i din mixer eller med stavmixer och njut! Den här smoothien var mycket mättande måste jag säga, och riktigt god och frisk. =o)
Om du gör en juice istället med en juice maskin, använd två äpplen och två päron.

Ikväll blir det ett Zumba pass för mig! Jag ska pröva Zumba i kilbirnie, inte långt från där jag bor, och ledaren för de klasserna är lite äldre. Därför vill jag pröva hennes klass innan jag bestämmer mig för att köpa ett månads pass. Jag säger inte att äldre är sämre, men hon har en lite annorlunda stil. Vi får se hur det blir.

Sen blir det en majs, tomat och avokado salsa med 1 kyckling filé till middag. Mums!

Ha en bra dag allesammans!

5 thoughts on “Ny god smak

  1. Om jag visste att det funkade och hur jag skulle göra skulle jag skicka dej ett litet skott av chokladmyntan, den verkar härdig eftersom den överlevt vintern (och sorkjäveln) ute i enbart en kruka. Ska höra med någon trädgårdskunnig om det är möjligt…
    Ha´det så gott!!
    Kram

    • Åh, förresten Rigmor. Man får inte införa växter, frön eller liknande in i Nya Zeeland. Anledningen är bland annat att Nya Zeeland har djur och växtliv som inte finns någon annanstans i världen, och de vill inte att växter eller djur ska komma och förstöra deras naturliga flora och fauna. Det skedde på tidigt 1900-tal, när en växt fördes in i landet från Skottland. Den växten har tait över helt i landet och sprider sig värre än ogräs och trycker undan inhemska växter. Samma med Possum som kom från Australien. Det är en pest här nu.
      Bara lite info. =o)

  2. Gu va kul med zumba igen! Hoppas det var ett bra pass ;o)
    Den såg riktigt matig ut den smoothisen, naaam! Gjorde en idag med jordbubbar, frysta, kokosmjölk o jordnötsmör! Himla god.
    Ska kolla efter chokladmynta i sommar…eller kanske kan beställas på nätet?

    Kram

    • Hmm…ett ok pass. Jag fick jobba och jag svettades, men inte lika kul som andra pass jag varit på. =o/
      Kan säkert beställa choklad mynta på nätet!!

Kommentera

