Det är Dags!

Dagen D har kommit, och hela världens blickar går mot England.

Så sitter jag här i soffan, under tre filtar, med en ananas, bär, päron och kokosmjölk smoothie i ena handen och fjärrkontrollen i den andra.

Snart börjar American Idol, så det ska jag se. Men samtidigt gifter sig Prins William med sin Kate, och det vill jag oxå se. Dilemman… =o)

Om bara några timmar får Prins William sin prinsessa.

Jag ska zappa flitigt i varje reklam avbrott, det lovar jag er.

Idag pyntade vi vardagsrummet på jobb. Vi gjorde blå, vita och röda girlanger och klippte ut bilder på det kungliga bröllops paret. Några av de som bor där jag jobbar, är verkliga ”royalists”, och de klädde upp sig i kostym och grejer. Synd bara att det är 11 timmars tids skillnad mellan NZ och England, för de flesta kommer nog att somna framför tv:n medan paret säger sina äktenskaps löften. Om inte innan…

Ska ni se/ser/har sett det Kungliga Bröllopet?

Ha en trevlig helg!!

8 thoughts on “Det är Dags!

  1. Ska väl erkännas att jag helst missat bröllopet…först idag fick jag reda på det, av mina kära mor. Så jag är nog inte så värst royalistisk…Kanske kan bli en snabbglutt ikväll på jobbet med någon av de boende, det lär ju gå i repris åtskilliga gånger. Däremot skulle jag gärna vara på plats i London, dels älskar jag den staden och sen är det säkert helt fantastiskt att få uppleva det på plats, om man nu kommer i närheten vill säga.
    Ha´det så gott!!
    Kram

    • Ja, du lär få se de bästa bitarna på bröllopet både under nyheter och på special program om bröllopet. Och inte minst bilder i tidningar och på nätet!
      Hoppas din dag på jobb var ok.
      Kram

  2. Både pappa och jag har kollat. Hon var verkligen vacker och inte alls prålig. Hoppas du hunnit se en del av det. Hälsningar från ett soligt Sverige.

  3. Nu måste jag göra en kommentar till!! Idag kom nämligen paketet!! TACK, mer än lycklig…sen slår hjärtat ett extra slag, Tamarillo!! Sista gången jag var på Madeira så levde jag nästan på dessa frukter, sååå gott!! Försökt köpa hemma i Sverige, men de smakar inte alls lika gott, de ska ätas färska på plats!! Sen ska det bli spännande att smaka Feijoa, helt nytt för mej. Så TACK än en gång, nu ska jag ta en frukost med nytt gott tea.
    Ha´det så gott!!
    Kram

    • Rigmor: Gratttis till underbara teér, min favvo är Feijoa! Klem Anna

      Tine: Klart vi kollade bröllop, eller så mkt man nu kan det när man är på jobb då! Vackert, rörande o SÅ otroligt stelt… eller?
      En kinesisk spåman ger dem 4 år läste jag en plats, hoppas han har fel.
      Kramar

      • Håller med. Otroligt stelt!
        Ja, du… Jag trodde väl aldrig dem skulle gifta sig heller. Och de bröt ju upp en gång, eller hade en paus. Men nu vill de väl försöka hålla ihop så länge som möjligt. Skilsmässa är vanligt, men kanske inte så bra för kunga familjen, eller?

Kommentera

