Kungligt Bröllop

Kul med bröllop, men varför måste det vara så stelt?

Håller med en av kommentarerna jag fick på det föregående inlägget. Bröllopet var SÅ stelt!! Tänker tillbaka på Kronprinsessan Viktorias bröllop med sin Prins Daniel, och på hur kära de såg ut, hur de såg på varandra, fick special musik spelad till dem… Allt såg mycket mer personligt ut.

Ett väldigt stelt och opersonligt kunga bröllop i StorBritannien. (bild lånad från internet)

Prins William och Prinsessa Katherines bröllop var bara stelt. Musik som i och för sig var vacker (endel av det), men ingenting personligt. Bara enstaka ögonkast på varandra och hela bröllopet verkade otroligt gammalmodigtoch traditionellt.

Vet inte riktigt vad jag tyckte om Kronprinsessan Viktorias klänning på bröllopet... Lite små tråkig, eller? (bild lånad från internet)

Till och med kyssen på balkongen var stel. Den första kyssen verkade bara pinsam, men den andra kyssen mer äkta.

En "awkward" kyss på balkongen, men kanske det berodde på de 2 biljoner tittare som färväntansfullt såg på? (bild lånad från internet)

Woops! Kunde ni inte vänta till bröllopsnatten? (bild lånad från internet)

Jag har alltid tyckt att Will och Kate ser mer ut som goda vänner, eller syskon, än ett romantiskt par. De håller sällan i hand, de ser inte på varandra med de där kärleks blickarna… De ser ut som om de blivit tvingade in på något.

Bröllops foto med hela familjen. (bild lånad från internet)

Ett mer avslappnat bröllopsfoto. (bild lånad från internet)

Min syster skrev i sin kommentar att en kinesisk spåman hade spått att de skulle vara tillsammans i 4 år. Ja, vi får väl se hur det blir med det. Man rynkar väl kanske lite på ögonbrynen åt Skiljsmässor i de Kungliga krokarna, även om Prins Charles skiljde sig från sin Diana.

Kate Middleton såg verkligen ut som en Prinsessa i sin klänning. (bild lånad från internet)

Visst var Kate vacker i sin brudklänning, inget snack om saken. Och hennes mottagnings klänning var oxå en dröm. Men ett bröllop handlar ju inte bara om mode. Det handlar om kärlek, att vilja spendera resten av sitt liv med en person, om ömhet, lycka, respekt och trygghet.

Klänningen som Kate bar på bröllops mottagning middagen var oxå vacker, men jag tyckte bröllops klänningen var finare. Kanske svårt att sitta i de under en middag dock... (bild lånad från internet)

Vad tyckte ni om bröllopet?

8 thoughts on “Kungligt Bröllop

  1. VIsst håller jag med dig om att det var lite stelt och lite opersonligt, men det är ju Storbritannien gubevars……Det var mycket mer uppsluppet och synligt kärleksfullt i Sverige förra året, helt klart.
    Jag tyckte det var kort och lite småtråkigt i kyrkan, det gick så fort och det fanns inte utrymme för några improvisationer….
    Och om vår Victoria måst jag säga att jag tycker hon avancerat till tant väldigt fort…..hon borde kommit i hästsvans och gympadojor (nästan) för då är hon för charmig. Jag förstår inte riktigt varför hon blev en liten tant så fort hon gifte sig…….nåja!
    Jag hoppas dom blir lyckliga allihop för dom lever nog inga speciellt roliga liv (skulle vara att dom får resa mycket, slipper tvätta och städa och bekymra sig om alla dom där triviala sakerna…).
    En sak till, prins Harry verkar ju vara en glad gamäng, han ser kul ut!
    Agneta kram

    • Håller med! Viktoria såg lite tant ut. Har inte sett så många bilder av henne under året i och med att jag inte varit hemma, men hon brukade alltid vara så vackert och ungdomligt klädd tyckte jag. Färgen på klänningen passade henne inte riktigt, hon liksom försvann i den på nåt vis.
      Underbart att slippa tvätta och städa! Sånt liv skulle man ha. =o)
      Hoppas ni fick en fin helg.
      Kram

  2. Tror jag håller med, kan tänka att det var stelt i det Brittiska bröllopsyran–
    … själv missade hela bröllopet..eller tittade inte på det..så jag blev glad att se dina bilder från internet.. alltid kul att se på vackra klänningar och smycken….det som jag såg var en hjulande prälle som verkade rolig..från ett bröllopsinslag på nyheterna…hitlurad blev jag av Rigmor Paradisbergamooooon…som vann te från dig…fin blogg den kommer jag vilja besäka fler ggr….Bye..

    • Välkommen till min blogg, Karina! =o)
      Du missade inte så mycket med bröllopet. Kan man bara se lite bilder efteråt så har du fått med dig det mesta.
      Det där klippet du pratar om med en hjulande prälle, det visade de härnere oxå innan bröllopet skulle börja. Ett sånt bröllop skulle de ha haft! haha!
      Nu ska jag kika in på din blogg oxå.
      Kram

  3. Ja så ska saken analyseras då ;o)
    Viktorias klännign gillade jag o färgen är viss inne läser jag på nätet. Jag är inte en aprikos människa.
    Lyckönskningar til bröllopsparet!

    Klem Anna

    • Gillade du klänningen? Jag tyckte hon såg för gammal ut i den.
      Färgen var inte alls kul. Men är det årets färg så är det… =o)
      Kramar!

  4. Nu SKÄMS jag!! Jag glömde ju tacka för det vackra underbara halsbandet!! Jag vart så ivrig när jag såg att det vara Tamarillote så jag fick väl hjärnsläpp, värre än vanligt!!så kul att det är unikt för NZ också. Nu har jag på mej halsbandet, kan behöva fortsatt tur efter första vinsten hos dej!! Ber om ursäkt…
    Kram

    • Haha! Oroa dig inte för det, Rigmor. =oD
      Kul at du tyckte om halsbandet i alla fall och jag hoppas att det passar och att du får god användning för det.
      God tur i andra utlottningar och i livet!
      Kram!

Kommentera

