Enkel Lycka

Lycka kan vara en god kram av ett kärt barn. Lycka kan vara en resa till solen. Lycka kan vara ett nytt hus. Lycka kan vara ett telefon samtal från en kär vän.

Idag var min lycka en alldeles sprillans ny Blender och en sprillans ny Food Processor!!! Wow!!

Blender och Food Processor...och dem är MINA!! =oD

Det var min partner som överraskade mig med dessa grejer. =o) *love* Har länge velat ha en Food Processor och en Blender, men de är ju så dyra. Men i helgen när jag gjorde smoothies åt oss som efterrätt på kvällen, tyckte min partner att det såg så sorgligt ut där jag stod med min lilla stavmixer och kämpade med att få till 2 smoothies. Och tid tog det!
Därmed den ”lilla” presenten. =o) Känns som julafton!

Jag har redan gjort en god smoothie med Honeydew melon, Cantaloupe melon, päron, kokosmjölk och vindruvor. Mycket gott! Nu måste jag bara komma på vad jag ska göra i min fina Food Processor.
Förslag?

Min första smoothie i den nya blendern. Fun!

Nu ska jag städa hela köket, med klorin och grejer, och städa ur kylskåp och skafferi. Har inte blivit gjort på ett tag, så det är allt på tiden.
Märker ni att mina krafter börjar komma tillbaka efter en tid med feber? Det var nog mina kladd muffins som gjorde det. ;o)

Ha en fortsatt bra dag!

P.S. Märket på Blendern är Sunbeam MultiBlender Pro PB7600S 
Food Processor: Sunbeam MultiProcessor LC6250

8 thoughts on “Enkel Lycka

  1. Men GRATTIS til maskinerna! Sånt man inte visste att man egentiligen hade behov för, förrens man helt plötligt har det!!
    Baka ett gott grovt bröd, kalljäs i kylen o stek nästa morgon = färskt bröd till frukost!

    Kram

    • Ja, men visst! Visste i och för sig att jag hade behov för båda. Smoothies i blendern och bröd och annat i food processor. Håller på och gör tunnbröd nu i nya maskinen. Men kokade ju mjölken för länge så den håller på och kyler ner. Att jag aldrig lär mig. =o)
      Kram!

  2. Det var en schysst man du har i huset, så ska det vara, och roligt är det och gullig är han!
    Nu blir det smoothies fort och lätt!
    I din foodprocessor, pajdegar, skiva potatis o andra grönsaker, hacka mandel och nötter och choklad och baka Maryland Cookies och….ja, det är oändligt.
    Agneta kram

  3. Vilka presenter!! Vet du, mannen fick en blender i julklapp av företaget, den står fortfarande kvar i kartongen…jag har inte känt att jag behövt den!! Å absolut inte han…Kanske får bli ändring på det nu…
    Ha´det gott!
    Kram

Kommentera

