Cupcakes

Haha! Jag höll mig i 1 dag. =o)

Var bara tvungen att pröva mig på lite cupcakes. Läste massor igår om olika cupcakes, och dessutom såg jag en dags kurs här i Wellington där man lär sig att göra goda cupcakes, men mest handlar kursen om att snyggt dekorera dessa cupcakes. Intressant!! men inte den billigaste kursen, så nu sparar jag pengar för fullt!

Mini Cupcakes med apelsin och kardemumma smak.

Mina cupcakes idag smaksattes med apelsin skal och kardemumma. Smörkrämen ovanpå smaksattes med juice från bär som jag tinade och mosade.

Det luktade gott i köket av mina små cupcakes. =o) Jag skulle bara ha fyllt upp formarna lite mer...

Detta var mitt första försök med mini-cupcakes, och de blev lite för torra. Men med krämen på toppen kunde man inte känna det torra. De fick tummen upp av min patner som förnöjt tuggade i sig ett par cupcakes.

Ska göra en ny sats en annan dag och försöka få dem lite saftigare. Och med andra smaker. Kanske äppel smak, med kanel smörkräm ovanpå. Yes! Idéerna flödar just nu. =o)

Måste lära mig hur man dekorerar. Det går inte så bra för mig med den biten...Kanske en bättre spritser vore grejen.

Hoppas ni alla hade en bra lördag och får en underbar söndag!

6 thoughts on “Cupcakes

  1. Hej Tine!
    Så mumsigt det ser ut! Idag har jag gräddat massor med våfflor, cirka 60 stycken tror jag…! Vi hade loppis i vår byskola och jag och en granne stod för våfflorna som var ett nytt inslag i år. Det gick hem!! Solen sken och vi stod ute i solen med våffeljärnen.

    Så exotiskt med en 1-dags tur till Sydney!! Låter roligt för er att brinna för samma saker och få göra en sådan resa tillsammans!

    Tänk att det är så kallt inomhus på NZ! Jag hade nästan glömt hur jag låg i en vietnamesiskt sidensovpåse i Christchurch i mars ett år och frös. Hade lämnat sovsäcken hemma. Fleecetröjan var dock med!!

    Ha en fin kommande vecka Tine!
    Kram Anna
    Ps. Ingefära cremen bestod av pressad vitlök i lätt creme fraiche med ficnhackad ingefära i samt lite salt och peppar. Avacadosalladen bestod av rödlök, avacado, fetaost, ruccola, tomater, avacado och så lite citronolivolja ringlat över. Mums!

    • Oj! Det blev många våfflor det! Jag är så dålig på att grädda våfflor, de blir alltid överstekta eller knappt färdiga…
      Visst är det bra att vi har samma intresse, och kan umgås och spinna på idéer tillsammans. Men det är min partner som är hjärnan bakom alltsammans. Jag flikar in lite idéer här och där, står för ordning och reda, och ser till att alla ”invoices” skrivs ut till klienterna. Med av en administrativ roll. =o)
      Herregud! hur kunde du överleva i en lite sidenpåse i NZ på den tiden av året!?! Brrrr…. Men man klarar mer än man tror.
      Tusen tack för recepten! Det ska jag ta och laga en dag här. =o)
      kram

  2. Oj, nu har jag missat massor medans jag firat i helgen…Det där med att baka går i perioder för min del, och nu har ickebakperioden varat väldigt länge…Det enda jag kan åstadkomma är väl bullar och mjuka kakor, pillergöra är inget för mej. Det ser jätteroligt ut när andra gör, men sen får jag aldrig till det och då blir jag skogstokig. Å just nu ligger jag lågt med kolhydrater så nu är lusten ännu mindre.
    Ha´det så gott!!
    Kram

    • Läste om er firing i helgen. Mysigt med familjen runtom sig och fira lite födelsedag. =o)
      Jag hamnar oxå i perioder med bakning. Just nu är jag i en riktigt matlagnings och baknings period. Inte så bra för kilona… Skulle haft en skock ungar att baka och laga mat till. ;o)
      Ha en fin vecka!

Kommentera

