Drömma

Fototriss är tillbaka efter ett uppehåll.

Veckans tema är Drömma.
Det är många saker jag drömmer om. Saker som jag tror jag håller för mig själv lite längre. Men det är en dröm som jag precis börjat utveckla, och som jag tänkte dela med mig av.

Drömmen är att kunna sälja mini Cupcakes online, och bli rik! Ha! Kanske inte rik, men kul vore det. =o)

7 olika smaker av Cupcakes. Vad är din favorit smak på cupcakes? (muffins)

I söndags höll jag på i flera timmar och gjorde cupcakes med olika smaker, färger och toppings. Det blev allt från choklad med mint topping, till jordnöts smör med bär topping. Yum! Idag fortsatte jag med två nya smaker. Äpple cupcake med kanel topping, och Feijoa cupcake med vanilj topping. Jisses, Feijoa cupcake var riktigt gott! En höjdare. Jag måste bara öva mer på att göra toppings och trevliga dekorationer. (Klicka på ordet feijoa ovan, för att få förklaring på vad det är för något.)

Rom cupcake med banan topping blev väldigt gott, men min topping skärde sig. Måste komma på ett annat sätt att göra den toppingen. Kanske med en cream cheese topping...

De är cupcakes smakerna har jag gjort så långt:
Choklad med mint topping.
Rum med banan topping.
Apelsin och Kardemumma med bär topping.
Jordnötssmör med bär topping.
Äpple med kanel topping.
Vanilj med chai topping.
Feijoa med vanilj topping.

För fler fototriss, klicka Här.

Det finns kurser mankna ta och lära sig hur man dekorerar kakor och cupcakes. Kanske det vore nåt?!?

Trevliga drömmar allesammans!

31 thoughts on “Drömma

  1. 1) Gillar veckans bild ;o)) Gråter som F**N när jag ser på den filmen med brodern, frun o sonen… ;o)

    2) Oj du bakar, så söta dem var…o säkert på flera sätt!

    Kram

    • Ja, det blir känslosamt när man ser filmer eller bilder från tider när vi alla var samlade. Jag blir tårögd när jag ser videon från Bergsfjord, den första jag filmade. Pojkarna var så små då. =o)
      De kakorna är bra söta. men ska pröva en cream cheese topping istället, då blir det lite mindre socker, och lite surare till de söta bakelserna.
      Kram!

    • Hehe, ja det vore det verkligen!
      Måste bara se vad folk tycker om bakverken, öva massor på dekorering, och få till ett bra, mjuk och ”moist” cupcake recept.
      Sen ska man ju göra reklam för sig själv oxå, men det är en annan historia. =o)

    • Det är ju så enkelt!
      Knepet är bara att få till en ”moist” kaka så att den inte torkar ut eller har för många luftbubblor i smeten.
      Kul är det!
      =o)

  2. Tur för mig att jag inte är något kakmonster för annars hade jag blivit jättesugen av dina bilder. Vill önska dig lycka till med din dröm!🙂

    • Haha! Ja, det är tur!
      Jag är egentligen inte heller ett kakmonster riktigt, och cupcakes är gott, men finare att se på.
      Tack för kommentar och ditt stöd.
      =o)

    • Ja, det har blivit en massa tid i det sista. Börjar tryta med ingredienser i huset bara, och pengar. haha!
      Det kostar att ligga på topp.
      Tack för en trevlig kommentar och ha en trevlig vecka!
      =o)

  3. Vilka läckerbitar, favoriten bli mellanbilden🙂 Ser verkligen jättegoda ut!
    Tack för kommentaren hos mig! Trevlig vecka önskar Ika.

    • Tack, Agneta!
      Måste öva mycket mer på mina dekorationer dock. Men det kommer.
      Jag har funderat på att göra en pepparkaks muffin, med saffrans topping. Borde bli gott.
      Lingonsylt säljs inte i Nya Zeeland, och inte har vi ikea heller, så det blir dyrt att får det hitckickat…
      Kram och hoppas d fåren bra vecka!

    • Tack, Agneta!
      Måste öva mycket mer på mina dekorationer dock. Men det kommer.
      Jag har funderat på att göra en pepparkaks muffin, med saffrans topping. Borde bli gott.
      Lingonsylt säljs inte i Nya Zeeland, och inte har vi ikea heller, så det blir dyrt att får det hitckickat…
      Kram och hoppas d fåren bra vecka!

  4. Just det ja. Det där med ”skakbilder”. Om du vill testa så kan du ställa kameran på kanske 1/8 s i slutartid och sedan dra med kameran uppifrån och ned eller möjligen tvärtom beroende på vad som du tycker funkar bättre. Om du har ett stativ kan du använda det för att få en jämnare rörelse. Då kan du även använda en ännu längre slutartid. Det tar några gånger innan man får till det så ge inte upp efter första försöket. Om du testar så kan du ju säga till så att jag får komma hit till bloggen och titta.🙂

  5. Vilken tur att kalorierna ramlar ur när man biter i dom …. nån dietkaka var det nog inte va?
    Strålande triss och en kanondröm som kan bli sann om du vågar…….

    Ha en underbar vecka.

    • Absolut ingen dietkaka!
      Måste provsmaka det jag bakar, så det blir rätt, men försöker pröva så lite som möjligt, sen har jag min partner som den slutliga provsmakaren. 0O)
      Hoppas du oxå får en bra vecka!

    • Ja, jag sitter fortfarande i valet och kvalet. Kan inte bestämma mig mellan en cupcake business och ett wedding videography business. Hmm…
      =o)

Kommentera

