Data ögon

Ögonen blir torra, och halsen irriterad. 

Efter ett långt uppehåll, då jag bara suttit vid datorn nån timme om dagen (istället för 10+ timmar som förut), har jag idag kommit igång igen.

Har suttit vid datorn hela dagen och klippt lite. Försöker få ihop fler videos från min partners och min roadtrip på Nya Zeelands Sydö mellan jul och nyår.

Berg utanför Hanmer Springs på Sydön.

Det har varit kul och spännande att gå igenom alla klipp igen, så här 5 månader senare. Man ser allt med nya ögon.

Men med tal om ögon… Jag har inte druckit tillräckligt med vatten under dagen, och mina ögon har torkat ut fullständigt, och halsen känns irriterad. Tröttheten har oxå börjat sega sig på. Men en liten paus så blir det nog bra.

Mount Cook, Nya Zeelands högsta berg.

Fossil Point vid Farewell Spit på Nya Zeelands Sydö.

Nej, nu ska jag ta en paus, dricka vatten, och sen äta lite middag kanske innan jag fortsätter med fin justeringen på dagens editing.

Ha en fin onsdag!

6 thoughts on “Data ögon

  1. Det gäller att dricka vatten!! Även om det inte är varmt…glömde också vattenflaskan när jag jobbade idag, och huvudvärken kom som ett brev på posten. Vi hade +25 inomhus, och då lider jag med dom som sitter i rullstol som jag jobbar med, de blir sjöblöta av svett.
    Ha´det så gott!!
    Kram

    • Huff, ja… Har haft mycket huvudvärk i det sista. Inte alls kul. Men jag har druckit endel vatten. Förutom igår då… =o)
      Låter härligt med värme. Nu är det kanske 15 grader ute hos oss, och uppehåll. Skönt!

  2. Men gud, nu var jag för snabb igen…skulle ju säga att jag älskar dina bilder!!
    Naturen verkar vara helt underbar. Jag vet så lite om just nya Zeeland, men nu väcks mitt intresse mer och mer, ska faktiskt läsa lite mer fakta. Förresten så var det i dagstidningen idag om en tjej härifrån trakten som tar med sin familj och återvänder till Nya Zeeland ofta, hon älskar lugnet och livet där. En väldigt intressant artikel, visste faktiskt inte att det var ett så ”ungt” land.
    Nu så tror jag att jag fick med allt som jag tänkt på…
    Kram

    • Haha, ja detär inte lätt när man är för snabb. =o)
      Tack Rigmor! Det blev inte så allra värst de bilderna.
      Nya Zeeland är verkligen vackert, speciellt Sydön. Det är ett lugn här, i alla fall på vissa delar av landet. Men när man bott här ett tag, börjar man se de negativa sidorna tyvärr. Som att det där lugnet verkligen inte är bra när det handlar om affärer. Kan ta fleraår att få nåt gjort i det här landet vilket driver mig till vansinne. Som en heat pump till exempel. Vi har försökt få en installerad i 2 år nu, och äntligen verkar det som att det rör på sig.
      Men visst, landet är vackert. =o) Nu önskar jag bara att jag sett med av Sverige och Norge medan jag bodde hemma. Ja, Danmark och Finland oxå för den delen. Och så vill jag besöka Svalbard, ISland och Grönsland. =o) Många önskningar.
      Kram

  3. Ja men visst är det så, blir så trött i ögonen av lite vatten ( o så har jag varit ute HEELA dagen idag oxå, SOOOL)
    Vilka underbara bilder från er resa, kul o se slutresultatet lite senare! När har han sin utställnignigen?

    Kram!

    • Oj, ja då måste du dicka mer vatten!
      Har snön börjat smälta hos er oxå, eller är det mer vackra och soliga vinterdagar uppe i norr?
      Utställningen är nu i slutet av maj! Kommer upp fort… =o)
      Kram!

Kommentera

