Många

Temat för veckan fototriss är: Många

I’m sorry to say….Jag var inte speciellt inspirerad när jag satte ihop min fototriss, men jag ville ändå medverka. Så jag är inte direkt jättestolt över mina bilder.

Jag tog bilderna igår (söndag) eftermiddag, när jag hade varit inne på bok affären Borders, och köpt lite mat och bak inspirerade tidningar.

Många glödlampor på byggnaden av Kircaldie & Stains, ett finare varuhus på Lambton Quay i Wellington City Centre. Man kan oxå säga många skyltfönster eller nåt för den här bilden...

Många böcker inne på Borders!

Och många tegelstenar som tillsammans bildar denna gåväg för "pedestrians".

För fler fototriss, klicka här.

Hoppas ni alla får en underbar vecka!

21 thoughts on “Många

  1. Tack för titten och kul att se att någon fortfarande besöker (fysiska) bokaffärer! Jag gillar dem och vill ha kvar dem men köper ändå oftast böcker över nätet. Kanske inte helt logiskt🙂

    • Jag tycker om fysiska bokaffärer. Lukten, känslan och alla de där nya, skinande böckerna som stirrar på mig och vill att jag ska köpa dem. =o)
      Jag har en e-reader som jag älskar, men kokböcker och liknande köper jag gärna i fysisk form.
      Tack för att du tittade in på min blogg!

  2. Många kan tolkas på många sätt och även om man är lite oengagerad som du skriver så är det alltid skoj att kolla hur andra tolkar det – även denna triss fungerar ju- eller hur?
    Plattorna blir nog favoriten eftersom det är så sällan man blickar nedåt för att se vad man går på – människor tittar gärna nedåt men inte för att se ……
    Ha en underbar vecka.

    • Det är sällan man blickar nedåt och verkligen ser vad det är man går på, och det är sällan man blickar uppåt, och ser vad vackra byggnader kan vara ovanför våra huvuden. =o)
      Tack för kommentaren och hoppas du oxå får en bra vecka!

  3. Spännande att få se en liten ”liverapport” från andra sidan klotet. Jag känner flera som semestrat på Nya Zeeland och som tyckte där var trevligt. Skulle själv vilja resa dit nån gång men det är ju så förskräckligt långt. Jag har lite svårt för långa flygresor.

    • Hehe, tack Per-Anders. =o)
      Ja, det blir minst två flyg à 12 timmar för att komma till NZ. Kanske oxå flyg till Tyskland först, och eventuellt flyg mellan Australien och NZ. Så det är en lång resa som tar på krafterna. men det funkar. Synd att det ska vara så dyrt bara…

  4. Inte så mycket folk i rörelse i Wellington.😉 Men fina foton, gillar trean. Borders är väl ungefär som Akademibokhandeln här i stan…
    Hur känns det att ha varit ”ifrån stan” i ett par år?
    Som inbiten stockholmare har jag inga så långa perioder från ”Eken”. Jag har kikat runt på din blogg, finns mycket intressant. Nya Zeeland skiljer sig ju så mycket från ”spenaten” runt Stockholm.🙂
    Tack för din kommentar! Jag kommer tillbaka och kikar mer, fin film ”Road to Hanmer Springs” från er resa på sydön.🙂 Undrar över musiken, jag gillar låten känner igen den, vem är hon? Ursäkta, nu såg jag att det är Ane Brun, såklart (jag gick in på länken och där stod det längst ner).
    Jag måste fråga; är det okej om jag lägger upp videon på min blogg, jag tycker filmen är jättefin.🙂
    Du får också ha en fin vecka.

    • Nej, det var söndag eftermiddag/kväll, så de flesta satt nog hemma och kuckilurade. =o)
      Det känns helt ok att ha bott ifrån sköna Skandinavien i 5.5 år nu. Har varit hemma några gånger och hälsat på familj och vänner, men nu var det snart 2 år sen jag var hemma. Saknar alla grymt mycket.
      Nya Zeeland och Skandinavien är faktist väldigt lika i natur, men inte i växt och djurliv.
      Ja, Erik, du får lägga upp min video på din blogg. =o) Tack för att du frågade och för att du tyckte om den. Kolla in min vimeo sida för mer filmer från runtom i världen.
      Ha en bra dag!

Kommentera

