Tidnings Omslag

Fick en sån där otrolig lust och inspiration att göra ett tidnings omslag.

När jag gick på Film Skolan här i Wellington, fick vi göra 5 minuters drama filmer. Alla skulle skriva och redigera en drama film var. Men inte nog med det… Vi var oxå tvugna att göra För Produktion till våra filmer, vilket betydde att träna med våra skådespelare (som var första års studenter på drama skolan Toi Whakaari i Wellington), hitta ”locations” för våra filmer, och göra alla eventuella kostymer och ”props” som behövdes.

I min film jobbade den kvinnliga huvudrollen på en mode tidning, så jag gjorde flera tidnings omslag och klistrade fast på riktiga tidningar, som sedan användes som ”props” i min film.

Igår fick jag sån lust att återigen göra ett omslag, så då gjorde jag det!
Inte mode den här gången, utan Cupcakes…såklart! =o)

Ett tidnings omslag för tidningen "Cupcakes", gjort av moi!

Vad tycker ni? Inte så illa pinkat eller?
Kunde ha haft mer text, men jag hann inte det innan det var dags att ta tag i andra sysslor i huset.

Ha en fortsatt bra onsdag!

Kommentera

