Food Show

Lik en spindel, är jag äntligen tillbaka på nätet!

Hade problem med internet i helgen, och ingen kunde komma och hjälpa oss med det. De kan ta våra pengar 24/7, men de har inte kundservice 24/7. Ja, sån är det i detta land….

I alla fall… Jag gick på The Food Show i lördags! Jag hade sett fram emot det i flera veckor, och skramlat ihop pengar till en biljett. Jag började med att gå på ”chef shows”, där kända kockar lagar ett par rätter framför en publik. Jag såg på när kockarna Ray McVinnie och Simon Gault, båda från Masterchef New Zealand, lagade några underbara rätter (som ni snart kan finna recept på Här), drog några skämt och publiken ställde frågor. Mest frågor om Masterchef. =o)
Det var riktigt kul att se dem ”chop away”, och faktist få känna lukten av deras rätter. Mmmm…

Ray McVinnie - domare på Masterchef New Zealand

Det enda som var lite negativt med den upplevelsen var att ljudet var så dåligt. De har mikrofoner på sig, men i och med att flera tusen går runt på området och prövar mat och pratar och skrattar och dricker vin, så blir det väldigt högljutt utanför demonstrations området. Men, men…man kan inte få allt.

Simon Gault - domare på Masterchef New Zealand

Så vad är The Food Show? Det är en massa, helt tillägnad mat och dryck! Ja, inte bara ät- och drickbart, men oxå kaffe apparater, köksmaskiner etc. Man får provsmaka olika sorters mat och dryck som pesto, kaffe, vin, ostar, kött, bröd, sylt, marmelader, kakor, choklad, te, godis…allt du kan tänka dig!

The Food Show hölls inne på Westpac Stadium i Wellington. Man går på en ramp från busstationen eller tågstationen, till Westpac Stadium. Det är tåg rälsar ni ser på den vänstra bilden, som går under The Stadium, eller runt den, inte helt säker.

Jag har varit på några Food Shows, men årets var den mest tröttsamma. SÅ otroligt massa folk att man knappt kom fram för att pröva nån mat eller dryck. Jag ble så tröttt i huvudet av allt folk omkring mig och det slutade med en hemskt bultande huvudvärk och illamående. Efter 2 timmar med matlagnings demonstration, och 2 timmar att gå runt och försöka pröva olika saker, tog jag bussen hemåt, och blev liggande i soffan hela eftermiddagen/kvällen, med en bultande huvudvärk. Men jag fick se stjärnkockarna från Masterchef New Zealand i alla fall! =o)

Från rampen man går på for att komma från/till Westpac Stadium från/till buss stationen, ser man denna utsikt över Wellington, och The Beehive, parlaments byggnaden; överst.

Vad gjorde ni i helgen som var?

2 thoughts on “Food Show

  1. Kommer ihåg den du skrev om förra året…massa gott där oxå!!
    Var det inte då vi fick avocado olja med vitlök ?? Som förresten är/var en klar hit ;o)
    Kunde tänkt mig en tur på matmässa, få lite inspiration kanske… Fick du ngt tips til cupcakes?

    Kramar

    • Inga tips på cupcakes tyvärr, de hade inget sånt. Kanske en idé för mig till nästa år! ;o)
      Japp, det var ifrån mat mässan förra pret som ni fick den där avokado oljan med vitlök.
      Önskar vi kunde gå på matmässa tillsammans! SÅ mycket roligare om man är två.
      Kram!

Kommentera

