Dagens arbete

Tiden går fort när man har roligt.

Har hållit på med en dvd till ett par av mina svenska vänner, hela dagen. Blev klar, men måste nu skaffa dvd”-fodral” att lägga dvd:erna i, och papper så att jag kan skriva ut omslagen. Men jag blev färdig med dvd:en i alla fall!

Detta var på en båt på en utav floderna i Mali. Vi var i båten i tre dagar, och sov i tält på stränder utefter vägen. Lång resa...

När det var klart fortsatte jag med filmer från Mali. Kom inte så långt. Har gjort ett snabbt intro. Hade introt från förr, men ändrade lite grejer.

Vältränade män spelar på sina trummor på den stora festivalen "Festival au desert" i Timbuktu.

Ser fram emot imorgon när jag ska börja med den första filmen utav många, från resan i Mali i 2009-2010. Den första filmen kommer att handla om ”The Recycling Market” i Bamako, Malis huvudstad.

En kvinna sitter och syr i vackert ljus.

Alla bilder är  still bilder från introt jag jobbat med idag.

Den här kvinnan färgar tyg med indigo. Hennes händer var väldigt "stained" från att ha arbetat med detta i hela sitt liv.

Dagen har gått SÅ fort. Men nu är klockan efter åtta, och vid nio ska jag på bio med min kjäre och se X-Men: First Class som han har jobbat med.

Här ser ni män som arbetar med "kvinnogöra"... ;o)

3 thoughts on “Dagens arbete

  1. Ser fram mot nya filmer underbara bilder alltid nyfiken på vad du ska skriva om ästa gång. Mitt morgon nöje läsa din blogg sen blir även rensning av ogräs okej att utföra

    • Då har du dagens arbete utstakat med andra ord! =o)
      Själv bär det av på jobb idag. Tyvärr… hade gärna suttit hemma och avslutat videon. Men sån kan det vara. =o)
      Kram

Kommentera

