Att gå på Gym

Med nya tag i viktminskningen, ville jag börja gå på gym.

Försökte hitta ett gym i närheten där jag bor, och det gjorde jag! Ett gym för bara kvinnor. Passar mig perfekt! Och de har olika klasser och allt, vilket är vad jag vill ha. Lyfta skrot är ok, men jag blir så lätt uttråkad av sånt. Jag går hellre och tränar boxing, pilates, zumba, step och liknande i en timme och är färdig med det.

Tänkvärt. (bild lånad från internet)

Men…Det gymmet jag tittade på, Configure Express, kostar hela 18 nzd i veckan! What? (runt 100 sek) Kanske det är småpengar för vissa, men för mig är det MYCKET pengar. Och när man går med i gymmet första gången, måste man betala 67nzd (runt 350 sek). Suck…

Kanske jag bara får bita i det sura äpplet och gå för det. Eller fortsätta med promenader och hoppas att det kan vara motiverande nog som träning.

Nu ska jag smälla i mig en smoothie och njuta av de härliga frukterna  ett enda potpurri! =o)

10 thoughts on “Att gå på Gym

  1. Det blir en saftig årskostnad, jag tycker också det var dyrt. Snabba promenader är inte fel, jag går en runda nästan varje dag. På vintern har jag löpband, där jag både går och springer.
    Kramar
    AnnaMaria

    • Ja, visst var det! Då är det inte bara jag som reagerade på priset, det var skönt. =o)
      Tycker om promenader, men ville liksom variera mig lite.
      kram

  2. Hrmmm, saftiga summor det där…kan du gå nu o då eller blir det ännu dyrare?
    Skulle önska du var här med mig o drack vin i midnattsolen, påtade i hagen, gick turer o allt det där du vet. Men den tid kommer vettu!!

    Kramis

    • Tyvärr tillåter inte det gymet att man går nu och då. Man måste bli medlem och betala varje vecka. Irriterande.
      Vi får njuta vin tillsammans, sol, fiske, turer etc nästa sommar! =oD
      kramar!

  3. Hej Tine!
    Jössses så dyrt! Är det vanligt med friskvårdspeng hos arbetsgivarna på NZ? Eller hur går gymen eller folks ekonomier runt?!
    Jag skulle promenera om jag vore du, men du vet bäst! Kanske kan du för varje promenad lägga en slant i kommande reskassan eller ngt för att öka motivationen? Behöver ju inte vara 100 kr/vecka:-)
    Jag har köpt en ny alldeles bedårande ros idag och grävt ned den så nu är ryggen alldeles slut. Men tusan vad den doftar gott!
    Kram från Anna

    • Nej, inga fridskvårdspengar här inte. Och det gymet är ett billigt gym! Helt sjukt…..
      Folk tjänar otroligt dåligt i NZ, i allmänhet. Så de flesta går nog inte på gym.
      Promenader är gott, men jag ville ha mer variation, det var därför jag kollade upp gym. Får vänta tills jag får heltidsjobb helt enkelt.
      Hoppas du fick vila ryggen!
      kram

  4. Jag hade nog hållit mig till promenaderna jag och dom kan man ju göra olika häftiga och så får man frisk luft samtidigt och så kostar det inget.
    Läst om jordbävningen i/utanför Christchurch och jorden som blev flytande. Märkliga saker som händer.
    Agneta kram

    • Ja, ännu en jordbävning. Hemskt…
      När du skrev det i kommentaren kom jag ihåg att jag glömt att blogga om det, så tack för påminnelsen! =o)
      Kram

Kommentera

