Aktivitets Tävling

Dags att röra på fläsket!

För att motivera mig själv, och andra, med att komma igång med träning, tänkte jag köra igång med en liten tävling. Om det är nån som vill vara med vill säga. =o)

Varje vecka, (säg varje fredag, söndag eller nåt, kom gärna med förslag), får alla kommentera hur mycket de tränat i minuter under veckan som gått.

(bild lånad från internet)

Träning kan vara en promenad, en spring tur, att arbeta i trädgården, simma, leka med barnen (aktiv lek), gym, dans, zumba, klättra berg, badminton, ro båt, cykla etc. På sommaren fins det ju många aktiviteter man kan göra.

(bild lånad från internet)

I slutet av Augusti hamnar de tre som tränat i flest minuter under sommaren, i en dragning, och vinnaren utav dem tre, får ett fint pris.

(bild lånad från internet)

Kommentera gärna till detta inlägget och säg om ni har lust att vara med och delta i ”tävlingen” och vara mer aktiva under er skandinaviska sommar. Även om man inte vinner, så får man ju nytta av hela grejen. =o)
Kommentera oxå vilken dag ni vill att man ska redovisa antal minuter man tränat, så kanske vi kan komma överens om en bra dag.

Sen sätter vi igång vår aktiva livsstil tillsammans, nästa vecka. Ok?

Låt kommentarerna svämma in!

14 thoughts on “Aktivitets Tävling

  1. Hmmm, ska fundera på saken…men någon ska ju ha jumboplatsen också…*skrattar*. Det skulle bli promenader för min del då, om jag inte skulle ha en alldeles egen gren, trädgårdsskötsel…men röra på mej, det behöver jag verkligen!!
    Ha´det så gott!!
    Kram

  2. Hm….det blir synlig hvor lite man kanskje rører seg i løpet av uka, men skitt på – skal kiloene av, så må det bevegelse til. Det blir vel mest å gå tur, med og uten barnevogn (men med 17 kg vogn og 12 kg barn blir jo det litt å dytte rundt på), og sykling. Gressklipping, badminton med eldstebarnet etc…..
    Redovisning på søndager høres bra ut – må bare huske å notere gjennom uka 🙂

    Lo godt av kjøleskapsmagneten – lurer på om mine fyllinger også er magnetiske?

    Ha en fin tirsdag – eller, kanskje du har hatt det du som ligger noen timer foran, fin onsdag blir vel bedre 🙂

    Klem Moccamamma 🙂

    • Yay! Kul att du blir med i utmaningen! =o) Vi börjar bli ett par stycken nu. Hoppas vi kan bli ett stort gäng som är med. Visst är det en morot för att röra mer på sig!?! =o)
      Ja, nu är det onsdag här. Jag har just avnjutit en sen frukost (mår ej så bra så jag sov till 10 imorse) och nu ska jag gå igenom lite på bloggen innan jag klipper en ny film.
      Hoppas du får en fin onsdag oxå!

  3. Jag är på Vinner nog för trädgården och gräsklippning har blivit mitt jobb till iallafall slänten och den STORA gräsmattan längst upp.

  4. Låter som en bra grej, men jumbo de blir då jag det OM jag ska va med :-). Räknas jobbet då man går och står hela dagarna ? Söndag låter ok..
    Ha de fint och en fin midsommar/ Ulla

    • Vad kul att du blir med!!
      Om du känner att det du gör på jobb är träning, då kan du räkna det som träning. Huvudsaken är att du blir varm, kanske inte svettig, men varm utav det du gör som din aktivitet.
      Ha en fin midsommar du oxå! =o)

  5. En bra idé, skulle kunna delta då jag måste gå minst en promenad dagligen pga min rygg men min ork räcker inte till för att hålla ”bokföring”. Hoppas många nappar på idén!

    • Synd att du inte känner att du orkar ”bokföra”. Men jag förstår hur det är. Jag brukar allt som oftast känna detsamma.
      Med denna utmaning tyckte jag ändå att det blev roligare än att bara skriva ner vad mycket träning man får. Det ligger ju ett pris i slutet av resan! =o)

Kommentera

