Midsommar och allt det där…

Jaha, då är det midsommar igen då.

Och ännu en gång sitter man på andra sidan jorden och önskar att man kunde vara med i allt firande.

Men, men…jag får helt enkelt fixa min egna lilla midsommar, med svensk flagga på bordet, och lite indiskt take-away. Fint ska det va! ;o)

Vill påminna alla om den stundande aktivitets utmaningen.
Vi sätter igång på måndag den 27 juni, och avslutar utmaningen söndagen den 28 Augusti.
Ni rapporterar era resultat på det blogg inlägg som kommer att läggas ut varje söndag på ämnet, här på min blogg.
Känn ingen press. Allt möjligt kan vara träning, så länge ni blir varmare än vanligt och med gott samvete kan säga att det var träning. =o)

Jag jobbar med att få ihop en bild som kan gå ilag med utmaningen. Detta är bara den första jag gjort. Helt enkel; bilden är lånad från internet.

Än så länge är vi bara 7, eventuellt 8, som vill delta i utmaningen. Så få gärna era blogg följare att vara med. The more the merrier.

Trevlig Midsommar önskar jag er alla!

15 thoughts on “Midsommar och allt det där…

  1. Midsommar ja…härligt! Hoppas vi kommer oss ut på en aldrig så liten båttur i em. Inte varit ute ännu iår :o/
    Så måndag…DÅ asså! Står vi på med gott mod o trimmar på!

    Kramis!

  2. Aktivitetsutmaningen är bra! Den kan jag behöva. 🙂

    Ni har ju midvinter nu där nere på andra sidan bollen. Kan du inte berätta lite om hur det är? När går solen upp och ner? Hur kallt blir det och hur är vädret i övrigt? Är midvintersolståndet något som alls uppmärksammas i NZ?

    Ha det gott i vintertid! 😉

    • Vad kul! Då skriver jag upp dig som deltagare, inger. =o)
      Ska se vad jag kan få fram av bidler med Wellington i vintern, och så skriva lite om vinter på andra sidan jorden.
      Tack för tipset!

  3. Hej igen!
    Ja vi trivdes otroligt bra i Auckland, jag tycker att det är lite småstadskänsla där trots att det är stort. Men det har kanske att göra med alla villor, grönområden och att det är förhållandevis liten stadskärna med väldigt få höghus. Och närheten till stränderna förstås. Men smaken är olika, och tur är väl det. 🙂 Vi bodde i Northcote och skulle inte tveka att flytta tillbaka till samma område.
    Hoppas att du har haft en fin midsommar trots vinter och Sverigelängtan. Indisk takeaway låter toppen tycker jag, och bara den svenska flaggan gör ju att dagen blir lite speciell.
    Elin

    • Som du säger, smaken är som baken, och tur är det!
      Midsommar blev ok. Inget indiskt, men varm choklad på ett mysigt litet kafé. =o)
      kram

  4. Hej Tine!
    Varm choklad på café låter super mysigt! Det skulle jag gärna också dricka!
    Här väntar just lite choklad i annan form samt slutdelen av min spännande deckare som jag just nu slukar!!
    Ha en toppen söndag!
    Kram Anna

    Kram An

    • Gott med choklad. Har blivit lite för mycket av det på min meny i det sista… Känns på kroppen.
      Men nu ska jag njuta en kopp kaffe.
      Ha en bra söndag du oxå!
      kram

Kommentera

