Ännu en Olycka

Det sker så ofta att ingen längre blir förvånad över artiklarna i tidningarna.

Jag pratar om buss olyckor. De sker verkligen hela tiden här i staden. Och jag är inte förvånad. Buss chaufförerna kör som galningar (liksom de flesta bilister), och de har väl säkert sin egna stress med att vara i tid och allt det där.

För några veckor sen gick en småbarns mamma ombord på en buss med sin barnvagn. Busschauffören stängde dörrarna innan mamman fått in vagnen i bussen, så vagnen blev hängandes utanför dörrarna, medan mamman höll i vagnen för sitt liv och passagerarna skrek åt chauffören. Allt gick bra som tur är, men bara att det kunde hända är ju en skandal.

Kvinnan blev påkörd av en buss i Wellington City.

Idag hände ännu en olycka, mitt i Wellington City. En kvinna skulle korsa vägen, blev påkörd av en buss och flög 5 meter. Hon blödde från näsan och en skada i bakhuvudet. Ambulansen var snabbt på plats och hon behandlas nu på sjukhuset. Vet inte hur allvarlig situationen är.
Läs mer om det Här.

Jag vet inte om kvinnan kanske pratade i mobilen, lyssnade på sin iPhone eller liknande, men buss chauffören kunde oxå ha hållit ett öga ute. Om alla kunde lära sig att kolla sig för innan de korsar vägen och buss chaufförerna kunde hålla sig till hastighets gränserna, så kanske vi kunde slippa fler olyckor.
Vem vet…Tråkigt är det i alla fall.

6 thoughts on “Ännu en Olycka

  1. Gud vilket stressande liv vi lever ändå!! Säkert ligger det mycket i det du skriver, alla har tider som ska passas, andra blir annars lidande, och det blir en kedjereaktion, med olyckor som följd!! Hoppas det gick bra!!
    Sen läste jag ditt förra inlägg om vintern, jag som absolut inte är någon vintermänniska fick lite att fundera på…jag som hatar kyla, skulle jag tycka bättre om regn och snålblåst…??!! Å kalla hus, det har jag verkligen fått nog av!! Märkligt att man först nu börjar komma igång med bättre värme i husen, är det så att man vant sej vid kylan, eller…?? Så intressant att läsa om ditt nya hemland, tack för att du delar med dej!! Å du blir kvar där…??
    Ha det så gott!!
    Kram

    • Kul att du fann inl’gget om vintern i NZ, intressant. =o)
      Trots värmepump, är det idag en mycket kall och rå dag och jag sitter inlindad i ett täcke i soffan.
      Nya Zeeländarna har nog vant sig vid kylan som du säger, och deras motto är: Ta på dig mer kläder.
      Och det kan ju vara okej, men jag har mer lust att kunna ha på mig vad jga vill och ändå vara varm i mitt egna hus.
      Jag blir nog kvar i NZ ett tag. Inga planer på att flytta än i alla fall. =o)
      kram

  2. Usch, kommer ihåg att du redan när du flyttade dit pratade om att de kör som galna.
    Håll dig på trottoaren o kör försiktigt!

    KLem Anna

    • Försöker korsa vägarna så försiktigt jag bara kan. Tyvärr krävs det minst två personer för en olycka som den jag skrev om inlägget.
      kram!

  3. Det är inte trevligt när det går undan så där inne bland hus och folk. Om bara inte alla hade så bråttom hela tiden. Usch ja……
    Agneta kram

Kommentera

