Ut på Tur…

…aldrig sur.

Kanske det ligger något i det gamla talesättet. Man får mer energi av att vara ute i friska luften och röra lite på fläsket.

Gick en timmes tur idag, upp och nerför en massa backar. Southern Walkway, heter den väg jag gick. Både stigar, trappor, backar och sen hamnar man ute på vägen igen. Inte så illa! Det var första gången jag gick den rundan. Kul att göra liten upptäcksfärd.

Här är några bilder från min tur.

Först tog jag bussen in till Kilbirnie (en utav Wellingtons förorter) och lämnade in en film jag lånat.

Hjärtformat löv på vägen.

Här jobbar jag. Två hus med 12 inneboende. I huset närmast på bilden, bor de 5 som kan ta mer vara på sig själva. I huset bakom bor de 7 som behöver mer hjälp och kontor och "staff room" ligger på nedervåningen i samma hus. Jag gick dit idag för att hämta min vattenflaska som jag glömt där.

Sen tog jag Southern Walkway hemåt. Man kan oxå gå in till Wellington City eller upp till Mount Victoria, men det får jag göra en annan gång. Bilden nere till vänster visar utsikten från toppen av den första kullen jag gick uppför.

Hamnade mitt i en tall skog på toppen av en annan kulle. Mysigt att gå i skogen tycker jag. Om än en liten skog. =o) Och nån fin blå blomma växte i en glänta!

Ja, sen kommer man ut på vägen och kan se ut över Lyall Bay och havet och grejer. Inte helt fel utsikt när man går tur. =o)

8 thoughts on “Ut på Tur…

    • =o)
      Ja, snart är ni ju ”hemma” och får uppleva den där svenska, varma skogs luften som det blir på sommaren. Härligt!
      Kanske ni kan fara och fiska vid en insjö med broder och barnen?
      Kram!

  1. Hej Tine!
    Missade att kommentera när jag läste inlägget. Men vilken VACKER hemmiljö du har! Jag hade jätte gärna hängt med dig på den där turen!
    Trist med tv krånglet, ibland kan man ruttna på företag/monopol som missköter sig.
    Här skiner solenoch jag har just klippt bort vissna rosblad på innergården. Snart dags för kvällstea!
    ha en toppen fredag och helg!
    Kram Anna

    • Kul att du tycker det är fint! =o)
      Jo, det är bra fint i Nya Zeeland, och Wellington är pittoreskt trots att det är huvudstaden, det finns en hel del gröna områden runtomkring. Man blir lite hemmalblind. =o)
      Låter som ni har det bra i alla fall, med lite solsken. Hoppas det håller i sig. =o)
      kram

Kommentera

