Aktivitets Utmaning: Vecka 2

Andra veckan är förbi.

Hur gick det för er den här veckan?

Kom ni ut på promenader, cykelturer, simma i sjön/havet, klättra i berg, leka med barnen, rensa ogräs, klippa gräsmattan, pilates, zumba, gå i trappor….

Vad ni än gjorde så kanske ni i alla fall gjorde bättre än förra veckan?

Jag lovade att jag skulle få in dubbelt så mycket träning den här veckan, och det gjorde jag! Jag mer än dubblade mina 60 minuter från förra veckan.

Veckans resultat för mig = 155 min
Det blev två långa promenader à 60 respektive 45 min; varm i kläderna i 20 min när jag tvättade golven i huset, och så 30 min pilates till en dvd nu på söndags förmiddagen.

Var det någon som tog bilder på nån av sina aktiviteter?

Jag fotograferade under en utav mina promenader. Kolla in det Här inlägget för att se de bilderna.

Ja, nu är det bara att samla krafter under resten av söndagen, för imorgon påbörjar vi aktivitets utmaningens tredje vecka.

Lycka till allihopa!

15 thoughts on “Aktivitets Utmaning: Vecka 2

    • Var med Josefin!
      Vare sig det blir 60 minuters promenad, eller 60 minuters byggande på huset så får du ju ltie träning i alla fall. Bättre än att sitta framför tv:n och inte göra nåt. =o)
      Det är bara tredje veckan som börjar, så du har fortfarande stor chans att komma i ledningen, för det är många deltagare som inte kommit igång än.
      kram

  1. Jaha, då är det dax igen!! 3 dagar med 45 minuters tur har det blivit på mig + idag (inte gjort ännu men känner redan svetten rinna, 25 gr inne)
    Ska ta med trimkläder o fortsätta gå turer när vi kommer hem!

    Kramis

    • Bev ju jättebra det! Menar du 3 promenader à 45, eller 3 promenader à 45min?
      Trimkläder ja…Jag måste skaffa nytt. Mitt har nötts ut nu…
      Kram!

  2. Halloj, det blev inte alls som jag tänkt denna vecka. Men lyckades röra mig lite. Måndag klippte gräset 20 min, torsdag simmade 10 min, fredag simmade 10 min, lördag simmade 10 minuter, söndag promenad 10 min. Totalt 60 min. Här är några foton från när vi var och badade i fredags (och jag simmade mina 10 minuter) https://jennydfoto.wordpress.com/2011/07/09/fika-med-plask/
    Hoppas att det blir tid för fler promenader kommande vecka! Önskar er alla en trevlig vecka!

  3. Hei. Ble avbrutt midt i meldingen i går kveld 🙂
    I uke to gikk det litt bedre med bevegelse, men litt dårligere med disiplinert kakespising. To bursdager på en uke.
    Tirsdag brukte jeg 2,5 timer eller 150 min i konstant bevegelse på klipping av gress, bæring av gressavfall. Tomten er stor og gresset var blitt langt!
    Søndag ble det 60 min gåtur med familien.
    Det ble 210 minutt tilsammen.

    God ny uke med å komme i form!
    Klem fra Moccamamma

    • Det är ju riktigt bra!!
      Det är många som varit otroligt duktiga med träningen denna föregående veckan. =o)
      Lycka till med vecka 3!
      kram

  4. Det här har varit en aning svårt att komma ihåg. Tack, Tine för att du påminde mig. Jag har denna vecka varit på renskiljningar och hjälpt till att driva renar och det måste jag säga kräver sitt flås. = 6 timmar.
    Så har jag gjort några yogapass, måndag, tisdag, onsdag, torsdag.
    Det är 2 timmar. Gått med gräsklipparen i 4 timmar. Sprungit 2 km 3 ggr= 1,5 timmar. Utimellan har jag jobbat i trädgården men det räknar jag inte med i dag.
    Så, sammanlagt blir det 13 och en halv timme för mig. Puh!

    • Wow!!!!!
      Det är en HEL del träning! =o)
      Lyckliga dig! Du kan ta det lugnt resten av tävlingen för du vinner nog med veckans insats! ;o)
      Härligt att du fått röra på dig så mycket.
      Ha en fortsatt bra vecka!
      kram

  5. Jag travar och klättrar i bergen häromkring varenda dag, det blir ont om tid om jag skulle utöka det mer och så när vi var i Norge blev det ju traskat sådär runt 6 timmar om dagen, så jag känner lite att jag är OK, fast lite mer vanliga rörelser för axlar och nacke skulle jag nog göra, Får ha det som mål, var precis och la fram min yoga matta, så kanske jag är på gång!
    Agnetakram

Kommentera

