Det är sån det ska vara

Sov länge imorse. Det är ju ändå söndag.

Jag lagade pannkakor till brunch och serverade de med lönn sirap, golden kiwi frukt och lite hjortron sylt. Det var SÅ gott!

Pojkvännen hade glömt att ge mig posten som han hämtat på lördagen, och jag blev glatt överraskad av två brev. Ett med den nya utgåvan av Bolig Dröm, och ett brev med en present från kära syster yster.

En jättefin ring!!!! Med en ljus blå pärla. Den var så mig!=o)
Du är verkligen bäst, kära syster!

Bolig Dröm (sommar utgåva) och en vacker ring från syster yster. Dagen är gjord!

Med ringen på fingret, läste jag Bolig Dröm och mumsade på pannkakor och drack kaffe. Pojkvännen satt brevid mig i sängen, åt pannkakor med ljudliga ”Mmm” och läste på internet.

Det blev en sån mysig söndags förmiddag, och jag behövde inte spendera den ensam för en gångs skull.

Men tids nock kom verkligheten ifatt oss. Pojkvännen for på jobb, och jag gjorde lite pilates. Nu blir det mer kaffe, och så color grade en video som ni förhoppningsvis får se imorgon.

Skön söndag allesammans!

13 thoughts on “Det är sån det ska vara

  1. Juhu, den kom fram!! Visst var den superfin, o bra med resår i?!
    Ska ta med mig Boligdrøm på resan (medans mannen kör)

    Låter som en superhärlig söndag, sånna skulle man ha fler av!!

    Kramis

    • Verkligen superfin!
      Och praktisk! Älskar ringsr med resår. Mina händer är ju så stora att vanliga ringar sällan passar.
      Tusen tack igen!
      =o)

  2. Vilken härlig morgon, det lät inte dumt alls med pannkakor och tidning! Jättefin ring också, det är alltid roligt med presenter.
    Vad duktig du är som rör på dig så bra, hejja på!🙂
    Kram!

  3. Man behöver sådana dagar, som bara flyter in som stilla vatten och får en att må så bra!! En extra bonus blev ju present från syster yster, förstår att ni inte träffas alltför ofta…
    Ha´en bra start på veckan!!
    Kram

    • Ja, det blir inte så ofta. En gång om året om vi har tur….men nu är det 2 år sen sist. Alldeles för mycket. =o(
      Hopps du oxå får en bra vecka!
      kram

  4. Ser dig framför mig inlindad i den vackra filten. och en ring det är alltid en extra kick när man får ngot fån dom man har så långt bort och så nära i hjärta.

  5. Hallå Tine!
    Vilken mysig söndag ni hade! Hos oss var det full fart med min svägerska här med sina barn och man. God frukost och på em bar det av till stranden. Där badade vi i havet som dagen till ära var riktigt varmt och skönt!
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Anna

  6. Härliga söndag…..! Längtar efter en sådan dag nu efter allt flackande.
    Inte dåligt att ha hjortron där borta! Förstår att det smakade bra!
    Ha det gott!

Kommentera

