Starbucks

Ett framgångsrikt företag världen över.

När jag först flyttade till Nya Zeeland, köpte jag min allra första Starbucks kaffe. Tyckte det var helt ok.

Jag gick ofta till den stora Starbucks på Lambton Quay i Wellington, med mina två bästa vänner i NZ, och vi kunde sitta i timmar i de stora fåtöljerna, och njuta av en kaffe efter en annan och lösa världens problem eller göra våra skol uppgifter.

Efter att jag började ha kaffe på andra kafén runtom i Wellington, fann jag snabbt ut att Starbucks kaffe var både smaklöst och dyrare än många andra ställen runtom i staden.

Häromdagen fann jag mig själv återigen på Starbucks på Lambton Quay i huvudstaden, och minnen från en svunnen tid rusade tillbaka medan det svaga kaffet sakta rann genom kroppen.Vad köper ni för kaffe från Starbucks?
(För mig blir det en tall cappuccino med en extra espresso shot)

20 thoughts on “Starbucks

  1. Hej Tine!
    Jag och en kompis reste runt i Kina en sommar och det var full värmebölja när vi kom till Shanghai i juli. Så vi spenderade en del tid på en super fräsch Starbucks. Jag är ingen kaffedrickare dock så det blev juice eller shake.
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    • Starbucks kaféer ser ju likadana ut över hela världen, så det är ganska tryggt att komma in på deras kafé och sätta sig en stund. Sån har jag oxå känt många gånger, även om man inte dricker deras kaffe. =o)

  2. Inget. Vi har inte Starbucks här på landet och när jag kommer till ställen där dom har Starbucks dricker jag inget då heller. Jag dricker inte kaffe! Tycker inte om kaffe! Så enkelt var det…….Agneta kram

  3. Jag började faktiskt dricka kaffe tack vare Starbucks. Det var i Auckland och jag var 31 år har jag för mig. Jag köpte en stor latte där en dag när jag var supertrött och hade massor att göra, tänkte att jag var tvungen att få i mig koffein för att ta mig igenom dagen. Det var inte gott, men jag fick värsta kicken och körde på som en duracellkanin hela dagen. 🙂 Så sedan har jag fortsatt att dricka kaffe, trots att kickarna avtog nästan direkt.
    Hoppas att du har det bra. Antar att det är kallt hos er med, jag har läst om kylan och snön i NZ.
    Kram Elin

    • Har alltid druckit kaffe, men det var på Starbucks här i Welly som jag lärde mig allt om Cappucinos, frappucinos, lattes, flat whites etc.
      Bara bra här, men kallt som du säger. Lite snöflingor igår, men inget som la sig tyvärr.
      kram

  4. Oj, nja… Jag brukar få lite olika sorter från mina släktingar när dom kommer hem. (de bor i usa) Så senast var det julblandningen. Hoppas på att åka över själv snart och DÅ ska jag själv gå och smaka och köpa med mig mitt eget kaffe hem..

    Kram

  5. Tror inte vi har Starbucks in Sverige, jag har bott på vischan sen jag flyttade tillbaka och här finns det inte. Jag tycker att Sverige har en heltrist kaffekultur, oftast så har de äckligt bryggkaffe som står på någon värmeplatta och luktar bränt. Jag vill ha riktigit kaffe från en espresso maskin, skummad mjölk. Min favorit var Mugochino i Australien, det finns inte i Sverige tyvärr, annars är det latte som är min favorit.

    • Jo, jag tror Starbucks finns på de större orterna. Borde det göra i alla fall.
      Konstigt med Svenskarna kaffe drickande, för vi dricker mer kaffe per person än något annat land tydligen, fast vi håller oss in i det längsta med bryggt kaffe.
      Tacka vet jag en cappuccino eller en flat white.
      Du får öppna ditt egna kafé, Jenny! =o)

      • Det var precis nåt sånt jag ville öppna!
        Ett online cupcake företag där man säljer allt online, fixar till tillställnignar, bröllop, dop…allt!
        Men jag la idén på is en stund. =o)

  6. Hejhej!
    Roligt att du hittade till min blogg av en slump, varje läsare är betydelsefull för mig och kan jag hjälpa dig så är jag glad för det. Ska försöka svara på dina frågor =) Jag tränar fem dagar i veckan (styrketräning, box och spinning), betalar månadsavgift för träningskort samt att jag är med i ett livsstilsprogram som jag betalat för ett år. Men slår man ut det så blir det ca 700 kr i månaden. Till det tillkommer ju en hel del kläder som man växer ur snabbt när man går ner i den takt jag gått ner i det senaste. Jag äter sund mat, avskyr ordet diet och metod. Jag äter all mat men på valda tidpunkter på dygnet och framförallt regelbundet. Jag är 175 cm lång till mina numera 115 kg =)
    Hur mycket vill du gå ner?
    //Emma

    • Hej!
      Många tack för dina svar. =o)
      Ja, det blir en hel del pengar när man ska gå ner i vikt. Många tror att man kan komma undan med mindre för de tror man handlar mindre mat, men sanningen är att man handlar mer! Mer nyttiga snacks, mer frukt, mer grönsaker… Och så träna på gym, nya kläder och allt sånt. Det drar iväg!
      Tyvärr har jag inte råd med gym än. Måste få ett heltids jobb först. Så jag går på promenader och tränar pilates och zumba till dvd:er hemma i stuen. =o) Ok, men inte lika kul som klasser på gym.
      Du har verkligen kommit igång bra! Önskar dig all lycka i fortsättningen!
      Själv har jag väl runt…ja minst 30 kg att gå ner. Och det går segt….
      kram

  7. Starbucks…besökt det en enda gång…3 år sen i Edinburgh! Köpte med DEN koppen som dricks..hrmmm…bryggkaffe ur på jobb. Hemma kokas kaffet!!

    Kramis

Kommentera

