Aktivitets Utmaning: Vecka 5

Så har den femte veckan gått i aktivitets utmaningen.

Hur gick det för er den här veckan?

Jag har fått ihop 200 minuter med ”träning”. Räknar med de timmar jag har lyft tunga ramar och grejer för att hjälpa min partner att sätta upp sina bilder på The Art Show, och nu ikväll tagit ner allting.

Jag har en fråga till er:
Ska vi förlänga utmaningen till den sista September istället?
Vet att många har fullt upp med sina välförtjänta sommarlov, och då kommer ofta träning i andra hand. Därför tänkte jag att om vi förlänger utmaningen får alla en chans att få in fler tränings minuter tills det är dags att utse vinnarna?

Lycka till i vecka 6 allesammans!

12 thoughts on “Aktivitets Utmaning: Vecka 5

  1. sv, Nog vet jag att folk är ”hetsiga” i dagens samhälle, jag har trots allt bloggat i 5 år nu, så man märker vad folk läser och inte läser.. haha 😉 Men det finns också dem som gillar att kolla på långa klipp och läsa långa texter.. så det får bli lite variation. Det är bara de två senaste klippen som är av de långa slaget. Innan dess är alla på max 3 minuter 🙂

  2. Oj, oj, dette var ingen bra uke for ”bantning” eller aktivitet. Trøstespising og sofatjeneste foran tv og pc har vel preget min uke. Jeg gir ikke opp likevel. Har meldt meg inn i vektklubb.no igjen, og etter en litt dårlig start, tror jeg at jeg nullstiller programmet i morgen. Om ikke annet så har hendelsen 22.07 fått meg til å innse at livet er for kort til å vente med alt man skal ha gjort……
    Tenker meg en langsiktig plan mot julen. Da vet jeg at det kan være realistisk å gå ned 10-12 kg. La oss se om vi kommer igang mer i august, når ferien er over, og hverdagsrutinene er tilbake 🙂

    Moccamamma 🙂

    • Låter som det är mig du beskriver….
      Blev alldeles för myclet tröstespising och skräp mat. Men jag fick i alla fall in fler minuter med träning.
      Jag tar det ett steg i taget. Och jag är med dig… vill ner minst 15 kg till jul. Kan jag gå ner 20-25 kg är jag den lyckligaste! Men det ska mycket till i och med att jag inte har råd med gym. Blir promenader och zumba hemma i vardagsrummet. =o)
      Och det är det jag ska göra nu.
      kram och lycka till vidare, vi får peppa varandra!
      =o)

  3. 775 minuter blir blev det för mig denna veckan att plussa på =) Nu åker jag på semester och kommer enbart ägna mig åt promenader =) Mig spelar ingen roll hur länge vi har utmaningen =) Kram

  4. Halloj, gick inge vidare för mig denna vecka, jag som hade tänkt många, många promenader och så blev det bara två, så 120 min för mig denna vecka. Helt ok att förlänga utmaningen till sista september! kram

  5. Ingen planerad träning på mig denna vecka heller…gick dock 6 timmar på Kolmården igår! Sakta men säkert drog vi oss genom hela parken ;o)
    Gärna utmaning till September för min del!
    Som moccamamma sa, vektklubben borde ske för min del oxå…

    Kramis

    • Ja, men ska vi slå till med åtminstone 3 timmars träning då? Du rörde ju på dig och satt inte still på ett fik i 6 timmar. =o)
      Funderade oxå på Vektklubb…Men det blir så massa at tänka på när man håller på med sånt. Känner att tiden inte räcker till till nåt längre…
      kram!

  6. Hej!
    Vi har varit på semester i veckan. I höga kusten och vi har klättrat och gått så man har varit utpumpad på kvällarna. Upp och ned, i dalar och längs bergssidor. Jag har badat och haft det jätteskönt.
    Jag har försökt räkna ihop de mest aktiva timmarna, det blev 14.
    Det är alltså 840 timmar.

    • Du härlige!
      Så mycket träning önskar jag att jag fick in varje vecka. Du är verkligen flink! =o)
      Det är du och ”Viktkamp” som äger den här utmaningen.
      kram

Kommentera

