Utmaning

Många utmaningar nu…

Förutom min egna Aktivitets Utmaning har jag nu gått med i en andra utmaning.
Den heter The 100 day situp and russian twist challenge. Det är Ting som börjat med utmaningen.

Så här går det till:

Dag 1: 1 situp, 1 russian twist.
Dag 2: 2 situp, 2 russian twist
osv.

Mot slutet av de 100 dagarna blir det:

Dag 99: 99 situps, 99 rusian twists
Dag 100: 100 situps, 100 russian twists

Missar man en dag kan man göra dem följande dag. Då gör man alltså två set av situps och russian twists. Säg att du glömde dag 4, coh nu är det dag 5, då gör du först 4 situps och 4 russian twists, och sen 5 situps och 5 russian twists. Du kan givetvis vila emellanåt. =o)

Tjejen med bloggen Viktkamp (som är SÅ duktig att träna flera hundra minuter varje vecka), är oxå med i utmaningen.
Var med du med! Låt oss peppa varandra!

Kolla in videon nedan för att se hur man gör Russian Twists.

6 thoughts on “Utmaning

  1. Ja, jag har inte riktigt gått med, men jag gjorde det idag, en omgång av varje. Nej, jag gjorde en situp och 10 russian twists…..men det är en kul idé, jag försöker i morgon också!
    Agneta kram

Kommentera

