Aktivitets Utmaning: Vecka 7

Hur får ni tiden att räcka till?

Det frågar jag mig när jag denna vecka jobbat nästan varje dag, och haft mer jobb med vårat företag när jag kommer hem från mitt andra jobb.
Denna vecka har jag oxå hunnit med ett Toastmasters möte, en ”Pizza and Tiramisu – cooking class”, ett bio besök, och skrivit upp mig på ett gym.

Japp, ni hörde rätt.
Jag har äntligen tagit tag i saken och blivit gym medlem!
Fick det ”billigt” oxå. Ingen ”joining fee” (som annars är över 100 nzd), gratis hela första månaden, och sen 16 nzd/vecka, istället för 20 nzd/vecka.
De behöver kanske fler medlemmar…vad säger det om gymet?

Men de har Zumba klasser, pilates, Circuit, X55, Boxing, stretch & flex och mycket mer. Jag får 2 Private Ttrainer sessions och var 6:e vecka ger de mig ett nytt program att träna till. Och jag har bett tjejerna som jobbar på gymet (det är ett gym för bara tjejer) att sms:a mig om jag inte dykt upp op gyet mer än 2 ggr en vecka. Lite press blir bra. =o)
Målet är -1 kg i veckan, och om jag tränar på gymet 3 ggr i veckan minst och går turer så borde jag klara det. Då går jag ner mellan 15-20kg till jul. Wow!

Imorgon ska jag ha min första session på gymet och få ett tränings program att följa som gör att jag inte belastar knäna för mycket, eller axlarna. Blir bra det här!

Men denna vecka blev det bara 145 minuter aktivitet. Inte så bra. hoppas på dubbla nästa vecka. Men som sagt….hur får ni tid till träning?

Hur gick det för er i vecka 7?

16 thoughts on “Aktivitets Utmaning: Vecka 7

  1. Ibland är det som ketcupflaskan först inget sen inget och plötsligt kommer allt, lika med jobb inget, sen inget och plötsligt massa att göra. Snö lite känsla av Norden tyvärr låg den väl inte kvar så länge, men alltid något.

  2. Vad spännande med gym, jag har hört att zumba är jätteroligt. Jag håller med dig, förstår inte hur man får tiden att räcka till. Det värsta är att jag har haft semester denna vecka och har haft ännu mindre tid, veckan har flygit förbi och imorrn är det jobb igen. Men jag hann ju med min powerwalk 90 min i måndags och i torsdags blev det en 60 min promenad (och jag som trott att jag skulle hinna med en massa motionerande…) Nåväl, 150 min för mig.

    • ÄLSKAR Zumba! =o)
      Därför blev jag överlycklig när de sa att de hade Zumba på gymet, och att deras tränare är en yngre tjej med massa ”funk” (som de uttryckte sig så fint…)
      Blev ju en bra vecka i alla fall för dig!
      Ibland har man helt enkelt inte orken, lusten eller tiden att träna. Tiden kanske framför allt.
      Lycka till i vecka 8!
      kram

  3. Har haft tid denna vecka att promenera min vanliga runda 25 min 5 dagar denna vecka. Nu ska det tas tag i har varit alldeles för lite sånt under några veckor. Oj glömde har gått i skogen vid 2 tillfällen med Woch L. Ca 40 min varje gång. Bra gjort eller hur?

    • Det är ju jättebra modern!
      Hinna med en liten promenad så där varje dag är verkligen guld värt.
      Inte bara för motionen, men oxå för den friska luften man får i lungorna. Och komma ut ur huset en stund.
      Bra jobbat! =o)

  4. Det går inget vidare med den här träningen…..
    Men, i morgen er en annen dag – ny mandag, ny uke, og nye muligheter:)
    Lillebror har startet i barnehage, og jeg har gått til og fra tre dager. Det ble 20 min x 3 = 1 time. Og en rask gåtur på 10 min med høy puls på vei hjem fra festligheter i natt. 70 minutt.
    Det her kan bare bli bedre!
    Du virker jo å ha satt fart i sakene – lykke til med treningen! Dette blir bra!
    Klem fra Moccamamma 🙂

    • Du har gjort det bra ändå tycker jag.
      Svårt under semester och allt att komma igång.
      Men nu har du oxå hela September på dig att få ihop fler aktivitets minutrar.
      Lycka till i vecka 8!
      kram

  5. I veckan har det inte blivit så mycket för mig. 50-års kalas och en hel del jobbtimmar kom ivägen.
    Så härligt för dig. Lycka till med träningen!
    I veckan har det inte blivit så mycket träning för mig. 50 års kalas och jobb kom emellan.
    Men ändå, löpning 3 x 30 min. Lasta sten har vi gjort i dag, kring dammen. (för att få den färdig och kunna njuta av den i höst, innan vintern kommer hit) 2 timmar.
    Gymnastik och yoga 1 timme.
    Det blir 90 min + 120 min + 60 minuter.
    270 min sammanlagt.

Kommentera

