Snö!

Jag ser det snöar…!!!

Det var efterlängtat och förväntat.
Hela veckan har meterologerna i landet pratat om snö från södra Sydön till mitten av Nordön. Och de sa att det skulle komma idag.

För en gångs skull hade de rätt!

Jag flög ut med kameran, gjorde snöbollar och kastade runt och önskade att jag hade någon att ha snöbolls krig med. =o)
Men snön var så blöt att det nog blivit allvar av det snöbolls kriget med närmast isbollar iställer för snöbollar.

Nu får vädret rasa utanför, för jag sitter i det varma vardagsrummet och ska läsa lite bloggar.

Dessa bilder är oxå del av veckans Fototriss. Klicka Här för fler bidrag.

Kolla in en väldigt kort video Här, som min vän Andrew precis spelade in.

kram!

51 thoughts on “Snö!

  1. Oisann, snø i august faktisk! Men dere har jo vinter når vi har sommer og omvendt, så det er vel kanskje ikke så rart 🙂 Flotte bilder i allefall, klem fra Anette 🙂

    • Det blir lite upp och ner vända världen. För mig känns det fortfarande som att december är vinter och augusti är sommar.
      Blir nog aldrig riktigt van vid det.

  2. Men oj…ser hastigt att du bor då inte i Sverige. Ska kolla runt här – verkar spännande att läsa om var du finns. Och jag är en sådan märklig person att jag älskar vintern också…faktiskt alla årstiderna. Jag njuter av dem alla!
    Jag vistas på min gård i södra Lappland under semestern, men i morgon bär det av till Stockholm. Huvvaligen – jag kommer att vara ”folkrädd” i början – tycker det är stressigt, jobbigt och massor med människor överallt. men jag njuter också av sta’n – har bott där sedan 1968.
    Ha det gott och som sagt jag gillar skarpt dina snöbilder!

    • Tack för din fina kommentar och välkommen till min blogg!
      Jag håller med dig, det kan vara lite läskigt att komma till en stor stad om man bor ute på landet. Jag bor nu i Wellington, Nya Zeeland, men även jag skyggar inför alltför stora folkmassor. Blir så trött i huvudet av för mycket stim runtom mig.
      Välkommen åter!

    • Nej, man vet aldrig.
      Tydligen såg min syster snö uppe i Norrland häromveckan när hon hade vägarna förbi. Inte dåligt.
      Tack för att du tittade in här igen Jan.
      kram

  3. OJ…snö redan!! Så tokigt! Och här har inte hösten börjat än. Har ni haft höst eller hoppar det över den vackra årstiden? Jag gissar att du bor så långt upp i Sverige eller? Härligt!

    ha en skön kväll!

    • Nejdå, alla årstider är representerade härnere.
      Jag bor nämligen i Nya Zeeland, på andra sidan jorden.
      Just nu går vi mot vår, som börjar officiellt i September.
      Ha en bra vecka poch tack för titten!

  4. Nej vett du va asså…snön kan vänta!! Men visst blir man som ett barn på julafton av första snön. Âr det snart 2 år sen du var i snön?
    E sa när vi njöt solem som bäst i Sverige, 1 aug faktiskt…att nu är det bara 4 månader till julen är här…men hjälp, va?!

    Kramis!

    • Ja, tänk…. Snart är det jul. Och än en gång firar jag den utan bästa familjen. =o(
      Men den lilla hemligheten som sker runt denna jul går ju inte av för hackor heller!
      Bara att börja tänka på julklappar!
      KRAM

  5. Aha…sorry att jag är så trög så jag inte förstod det! Vad roligt för er att ni fick lite snö! Glad blir jag för er skull! :O)))

    Tack snälla för att du länkar till mig också! Det gör mig glad!

    Ha det gott!

  6. Vi har lite olika uppfattning om snö ser jag – Inget jag längtar efter… förstår ändå din lycka 🙂
    Njuter i fulla drag av sommarvärmen. Luleå har f ö vunnit solligan i år – det är här i norr man skulle ha varit för att få uppleva en riktig Svensk sommar!

    • När det väl är vinter, då vill jag ha snö. Men det är inget jag längtar efter när man är mitt uppe i sensommaren och fortfarande vill njuta av värme. =o)
      Låter som ni haft en underbar sommar.
      kram

Kommentera

