Vi har i alla fall väder

Det började med solsken på morgonen.

Sen fick vi massa vind, regn och hagel som övergick i STORA snöflingor som dalade ner mot backen. Och smälte inte bort!

Men regn, hagel och snö fortsatte att byta plats med varandra utöver dagen och vinden ökade.

På eftermiddagen kom åskan och ett par timmar senare lystes hela huset upp av blixtrar och snabbt efter kom fler dånande åsk knallar som skakade hela huset.
Jag trodde seriöst det var jordbävning.

Nu ska jag strax ut i ovädret. Ska ta bussen in till stan.

10 thoughts on “Vi har i alla fall väder

  1. Hej!
    Hur länge har ni vinter hos er? Jag har en kompis på Tasmanien och även där ramlar det ner en del snö, han har ungefär en timma till skidbacken.
    Kan tänka mig att ni har ganska likt väder som Sverige, fast nu ser ni fram emot våren och vi längtar efter höstens vackra färger att fota. 🙂
    Jag är inne och tittar på alla dina fina bilder på Flickr, härliga ställen du kan åka till.
    Hälsningar
    Jan Helleberg

    • Ja, du… vintern i Wellington där ajg bor, är mer som en lååååång höst. Känns som vi har konstant höst eller vår i 9 månader, och sen 3 månaders sommar. Typ.
      Men vintern sträcker sig väl officiellt mellan första Juni till sista Augusti.
      Sydön har riktiga årstider, och delar av Nordön. Men Mestadels av Nordön har som jag sa en lååång höst/vår och så ett par månader sommar.
      kul att du tycker om mina bilder! =o)

  2. Men jösses, du hade ju hela väderlekskartan på en enda dag!! Idag är det nog tyvärr början på höst här, även om det är varmt. å för mej är det väldigt vemodigt…
    Ha´en bra dag!!
    Kram

  3. Jag antar att ni har vinter=) OJ va mycket väder ni hade..

    Här är det sisådär..regnat mest hela dan, men varmt&skönt.

    Ha det gott, Nya Zeeland är ett ställe jag alltid velat åka till, ser så vackert ut.

    • Mycket väder blev det. Och det har fortsatt idag och ska fortsätta sån imorgon oxå tydligen.
      Men sen hoppas vi på finare väder.
      Tack för titten härinne!
      kram

    • Ja, det är lite konstigt egentligen.
      Jag menar… det var lite snö. Som den första snön hemma i Skandinavien varje år, och plötsligt slutar bussarna åka och skolor stängs och träning ställs in. Barnsligt om du frågar mig.
      Men jag antar att Wellington borna inte är vana vid snö så de vet inte vad dem ska göra med sig själva, och tror att de ska köra av vägen för att en snöflinga föll.
      Min tyska vän och jag skrattade åt det hela igår. När man är van vid snö blir det hela som ett skämt.
      Men…jag måste fortfarande GÅ till jobbet idag (och hem), för bussarna går inte.

Kommentera

