Aktivitets Utmaning: Vecka 8

Äntligen är jag på G!

Det tog 8 veckor, men nu har jag äntligen kommit igång ordentligt med träningen!

Det har blivit 435 minuter med träning denna vecka.
Varit på gymet 4 ggr och både gjort pilates, Zumba, X55 (typ step med styrketräning) sprungit/gått på treadmill och crosstrainer och så har jag gått en promenad oxå. Härligt!

Hoppas på minst lika många minuter i vecka 9.
Ska på gymet imorgon bitti. Har träff med en Personlig Tränare som ska pressa mig i 30 minuter att träna hårt. Blir bra det. =o) Ska oxå gå på ”Sculpt” på gymet imorgon som är en klass där man helt enkelt ”sculpt and tone” kroppen. Blir intressant.

Nu ska jag bara låta bli onyttig mat oxå så blir detta jättebra!
Har gått ok med maten i veckan, men det sprack helt både fredag och lördag. Ja, ja…

Hur har det gått för er i veckan?
Lycka till i vecka 9!

14 thoughts on “Aktivitets Utmaning: Vecka 8

  1. Wohow! Bra jobbat, verkligen ;o)
    Har blivit lite av den saken, träning slltså. Pga det som kom i altaposten den här veckan…möten, möten o mer möten.
    Men idag är jag trimmare igen!
    Blev en tur på 1 timme + liten tur på 30 minuter förra veckan!

    Kramis

    • Hade inte du 90 minuter i hagen oxå, eller liknande?
      Minns med mig att du pratade om det i början på veckan.
      Bra i alla fall med 90 min trim!
      =o)
      kramar!

  2. 7 timmar och 15 minuter, det måste väl betraktas som väldigt bra. Fredagar och lördagar kan vara jobbiga när man byter livsstil men du fixar säkert det där med maten oxå.

    • Ja, när du säger det så, då låter det betydligt bättre. =o)
      Ska satsa på samma, eller mer till nästa vecka. Har redan fått ihop 100 minuter idag.
      kram

    • Det är inte dåligt!!
      Gör du 2-3 timmar varje dag på gym?
      Jag får 2 gratis sessions med en PT. Tror inte jag har råd att fortsätta med det när jag måste betala tyvärr. =o(
      kram

  3. Så bra du har kommet ordentlig i gang! Dette kommer til å gå kjempebra for deg, og målet ditt kommer du også helt sikkert til å nå.

    Her har det ikke blitt noen riktig gympa, men gåturer til og fra barnehagen og skolen med barna. To av dagene måtte jeg bære 13 kg trøtt gutt hjem🙂 Det ble tilsammen 90 minutt med gange som jeg ellers ikke hadde fått🙂

    Denne uken skal jeg til Oslo uten mann og barn – et kurs i jobbregi og en fødselsdag, så treningen blir vel i form av å gå til og fra buss og bane, vandre i handlegatene og kanskje en tur på IKEA for å kikke. Begrenset hva man får med seg hjem på flyet.

    Ha en fin uke!
    Klem

    • Det är svårt att få in tid för träning när man har så mycket annat som försigår i livet. Man kan inte alltid vara på topp. Men du fick in 90 min i alla fall vilket jag tycker är bra.
      Ha´t så kul i Oslo och njut lite IKEA för mig oxå. ;o)
      Lycka till i vecka 9!!

  4. Så roligt att du har kommit igång med träningen och så duktig du har varit.

    Här har det regnat som spön i backen hela veckan känns det som. Det tar bort en massa inspiraton till träning och att hålla igång.
    Men gräsklippning har det blivit 2 timmar. 120 min..
    Yoga 1 timme: 60 min.
    Stretching 1 timme: 60 min.
    4 timmars springande och halkande på stenar, under fisketur. 240 min..
    Det blir alltså 490 min.

Kommentera

