Solitär

Fototriss tema: Solitär
(det blir lite mer än 3 bilder. Men 3 grupper utav bilder i alla fall…)

Allena satt jag på en väderbiten stock på stranden och åt min brunch.
Solen spred leenden på vinter bleka ansikten, vinden lyste med sin frånvaro och lukten av hav transporterade mig till svunna tider på nordligare breddgrader.
På vägen hem igen, när molnen tagit över sitt domän, spred sig doften av nyklippt gräs till mitt sinne, och innan regnet åter härskade, låg minnet av barns skratt och lugna vågor kvar som en tunn dimma över området.

48 thoughts on “Solitär

  1. Så vackert skrivet!! Å vackra bilder!! Å lite vemod mellan raderna…Svårt att förstå att ni på andra sidan har genomgått (snart i alla fall) det som jag fasar för…vintern…
    Kram

    • Tack, Rigmor. =o)
      Ja, lite vemod var där allt. inte minst för att jag var ensam där i härligheten. Men just denna gång passade ju ensamheten bra till Fototriss temat. =o)
      Vintern går fort. I alla fall i början, innan jul. Kanske svårare efter stor helgerna, nrä amn bara väntar på våren igen.
      kram!

  2. Ååå jag trodde det var planerat med det ”diset” på bilderna för det passar så bra till frasen att ni/man är vinterbleka och att bilderna är så därför de ska understryka detta. Ja du ser hur man kan tolka på sitt eget sätt. Hur som superfin text och läckra bilder!

    • Ja, jag skulle bara göra ett vanligt inlägg först, men sen kom jag ihåg Fototrissen och då tänkte jag att jag skulle slå två flugor i en smäll. =o)

    • Nja, min vri på det hela var att jag var ensam ute och åt brunch. Men sen har andra sett två meningar i min triss, så då blev det två trissar. Hehe… =o)

Kommentera

