Video Recept Tävling

Tävlingen är avgjord.

Blev inte många röstningar, men i slutändan var det…

*trumvirvel*

Mariannes Drömskinka som vann!

Grattis till Barbro W som gav oss det härliga receptet.
Jag ska oxå meddela till er från Barbro, att om man inte kan få tag i syltad paprika, kan man gör sin egna.

Ingredienser är vinäger, vatten, socker och salt.
Det kokas upp och så strimlar du paprikan och lägger i lagen.
Du kan ha i kryddor som du tycker om. Man får pröva sig fram med ingredienserna i lagen.
Den syltade paprikan håller sig runt en vecka i kylskåpet.


Jag kommer att göra ett video recept och lägga ut här på bloggen.
Ska bli gott med lite Mariannes Drömskinka, det var länge sen. =o)

Grattis igen Barbro!
=o)

8 thoughts on “Video Recept Tävling

  1. WOW man får tacka hoppas att dom som röstat på Drömskinka inte blir besvikna. Jag brukar ha kokt ris till och ett tips den är god kall också.

  2. Jaaa, grattis till Mamma barbro! Vi gjorde Mariannes i helgen, herre min hatt det var gott, SÅÅÅ länge sen jag åt det!
    Ser fram mot videorecept på rätten, Kramis!

Kommentera

