Vår!

Japp, det stämmer, våren är här!

Enligt almanackan i alla fall.
Första September betyder vår i Nya Zeeland.
Men utanför är det kallare än det varit hela veckan, och de meddelar att det ska bli mer snö i helgen. Så jag antar att våren bara är på papper så långt.

Nu har jag jobbat nästan heltid i några veckor, och så helt plötsligt har jag absolut inget jobb ända fram till jul.
Sån är det att vara ”casual” antar jag. Hoppas att jag får några samtal och kan boka in flera shift i veckorna som kommer.

Nu ska jag vila lite framför tv:n. =o)

17 thoughts on “Vår!

  1. ”Våren är här”. Så härligt det låter. Bättre än ”sommaren är slut” som jag igår konstaterade. Men minsann biter den sig inte fast då jag idag tittar upp på en nästan klarblå himmel med flödande sol. Better casual than jobbless.

    • Hoppas att ni får njuta liiite till av sommaren i alla fall. =o)
      Jo, det är bättre än att vara jobblös, men samtisigt lite stressigt. Man vet aldrig när man kan få ihop pengar för alla sina utgifter….

  2. Det första jag skrev på min facebook i morse var att nu är det vår i NZ! 🙂 Även om det mest är på pappret som du skrev, så är det ju lite speciellt när det går över i september.
    Vilken otroligt vacker bild!
    Hoppas att det löser sig med jobb även framöver. Tufft att vara casual och aldrig riktigt veta hur man ska jobba, men ibland kan det ju vara skönt också.
    Kram!

  3. Och här är det höst, fast sommarvärme på dagarna. Jo det är jättemycket rönnbär på vissa träd, men var i skogen nyss och där fanns det träd nästan helt utan bär. Så vi hoppas på mildare vinter än den hemska förra.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    • Hörde och läste ju att ni hade så massa snö och kallt. Men vet du, jag har hellre en kall och snöig vinter, än en regning och fuktig vinter som här i NZ.
      Men hoppas då att ni får lite av varje. =o)
      Kanske en vinter som inte är fullt så lång.
      kram

  4. Skön bild!! Här håller sommare sitt grepp om oss, härlig vecka med sol, o bra temperaturer.
    Helgen ska visst oxå bli bra ;o)
    Planerar en tur till Nordtverrfjord i helgen, yayyy!
    Jobb, det får du nog av, tro mig… Klem Anna

    • Vad underbart!!
      Det är ni värda! Särskilt med tanke på att ni har en så lång vinter att vänta er.
      Underbara Nordtverrfjord… njut lite åt mig oxå. =o)
      kramar!

  5. härlig bild, det ser ut som grästrået eller vad det är har satt blombladet på sin spets… eller så är jag kanske bara lite trött efter allt jobb idag. Jag har full rulle med bostadfotografering just nu, men man vet aldrig hur länge det håller i sig… det är lite som att vara casual, men får jobba på medans det finns jobb. önskar dig en trevlig vecka och hoppas att du hittar nåt annat jobb snart. kram

    • Ja, du, det hade jag inte ens tänkt på! Det där med grästrået alltså. =o)
      Kul det låter med bostadsfotografering. Kanske jag skulle försöka med bostads filmning! =o)
      Kram

  6. Då är jag glad att jag bor i Sverige för jag tycker mer om hösten än om våren…….det är sant. Fast när våren kommer här sedan så tycker jag så klart om den också! Njut av NZ våren!
    Agneta kram

Kommentera

