Unscripted

Det är namnet på en utställning i Wellington just nu.

Det finns en mängd otroliga konstnärer inom olika media i Wellington´s film industri.
Förutom det kreativa arbete de har i film industrin, försöker de oxå finna tid utanför arbetet för sin egna konst.

Utställningen ”Unscripted” på St James Theatre i Wellington, visar en blanding av fotografier, målningar, textiler, smycken, möbler, skulpturer, miniatyrer, dockor…
Över 100 artister är involverade i denna utställning.
Även min kära partner visar ett par av sina foton.

UNSCRIPTED exhibition

Ikväll var öppningen av utställningen.
Dryckerna och maten flödade, folk gick runt med leenden från öra till öra och skålade och pratade och beundrade varandras arbeten.

Bara minuter efter att vi kom till öppnings kvällen, ser jag James Nesbitt, en av mina favorit skådespelare från series som ”Cold Feet”, eller ”Kalla Fötter” som serien hette på svenska.
Jag försökte få en bild med honom, men han hade alltid en massa folk omkring sig. Sen försvann han. Typiskt. Men jag såg honom i alla fall!
Träffade oxå Richard Taylor som är Peter Jacksons nära vän och ”co-founder” av Weta Workshop. Min partner introducerade mig till Gino Acevedo och vi pratade en stund. En mycket trevlig man. Han är ”Senior Prosthetics Supervisor and Visual Creature Effects Art Director” på Weta. Och jag såg oxå Alan Lee, illustratör och Conceptual Designer för såväl Sagan om RIngen som King Kong och The Hobbit. En otroligt duktig man som jag träffade för ett par år sen på en bok signering i Miramar, Wellington.

Konst av Gino Acevedo

Ja, en fullspäckad kväll helt enkelt, men massa otroliga konstnärer runtom mig.
Och närheten til dessa otroliga artister, fick mig att återigen känna glädje för den kreativa världen, för film och för color grading som jag vill göra i film industrin.
Jag hade liksom tappat gnistan en aning, men den kom tillbaka nu ikväll.
Behöver en sån skjuts ibland. =o)

Roligt var det oxå att se många kända ansikten, vänner som vi inte sett på ett tag, och att se bilder som min partner och jag printat här hemma på kontoret.
Kul att sätta ett ansikte till namnet jag bara hört och skrivit på alla frakturor som mailats.

Tyvärr hade jag inte kameran med mig ikväll.
Hur kan man vara så klumpig.
Men jag har lagt ut ett par bilder från utställningens websida.

Nu blir det lite TV innan sängen.
Natta!

2 thoughts on “Unscripted

    • Ja, det skulle han absolut ha varit! Han hade älskat det! =o)
      Det är bara de där två bilderna jag kunde få tag i tyvärr. Får se om nån lägger ut på FB eller så i helgen.
      kramar!

Kommentera

