Aktivitets Utmaning: Vecka 10

10 veckor!

Oj vad tiden har gått fort.
Och det är inte förrän de senaste 3 veckorna som jag verkligen kommit igång med träningen.

Denna vecka blev det bara 380 minuter.
Skulle gå tur idag, eller besöka gymet, men har blivit sjuk.
Tog en vecka för förkylningen att blomma. Konstigt. Kände mig ju lite so-so redan förra veckan, men det var inte förrän jag kom hem från gymet igår som jag kände att jag inte var helt hundra. Ont i kroppen och i halsen och en rethosta som inte vill ge med sig. Har snurrat runt, runt i sängen hela natten och frysit och svettats om vartannat.
Någon som har tips på hur man kommer över en förkylning fort?
Vill inte dras med detta för länge. Vill tillbaka till gymet! =o)

Mina 380 minuter innehöll korta promenader uppför vår hemska backe från bussen upp till huset. Zumba, boxing, BAT (butt,abs,thighs), PT session, swissball och stretch & flex.
Mycket varierande och jag har verkligen fått ut massor från de klasserna.
Trots runt 60-90 minuter på gymet varje gång jag går dit (har avrit där 4 ggr denna vecka), fick jag alltså inte ihop med än 380 minuter. Hur går det ann?Med maten har det gått sådär.
Gick bra i början på veckan när jag varit på jobb, men fredag och lördag blev det bara humbug. Får satsa på bättre mat denna vecka.
Måste oxå väga mig på gymet denna vecka för jag vill inte att det ska gå uppåt på vågen, utan nedåt. Har ju mitt mål fram till jul med runt 15kg.

Ja, det var min tränings vecka.
Hur gick det för dig?

16 thoughts on “Aktivitets Utmaning: Vecka 10

  1. Jag är på…hihihi!!
    Gick inte mindre än 2 ggr till dalen, utan o stanna. V pinnade på o föreslog pauser (du ser sliten ut mamma)!
    Men skam den som ger sig…jag flåsade o gick! Gjorde utfall där uppe o ite armövningar.
    Tog väl 1 timme, ca. Tur på torsdagen, 1,15 minuter. O ska ut på tur idag ca 1 timme.
    Iaf fall nåt, eller hur!
    Maten funkar bra ;o))
    Hur blir man fort frisk, ta hand om dig o inte överansträng dig! Drick goda teer, slappa, läs.

    Kramis

    • 195 minuter!
      Inte dåligt! =o)
      Och dessutom i de där branta backarna, det ger mycker motion det.
      Kul att det går så bra för dig med maten oxå!
      HAr varit dålig på att maila dig angående mat och träning. Ska bli bättre nästa vecka!
      Ska nog ta mig en kopp te nu, det där goda ayurvedic téet du gav mig en gång. Dricker det vid speciella tillfällen. =o)
      kramar!

  2. Denna vecka tycker jag iallafall att jag varit duktig . SKOGSpromenad(letat trattisar) 3 timmar,, daglig promenad som blev 5 ggr 30 min Gräsklippning 1,5 timme. Ska skärpa mig med mer promenader vill komma upp i fler timmar.. Krya på dig.

    • Ja, det var duktigt!!
      420 minuter! =oD
      Du har fått många minuter denna vecka, men förstår ändå att du vill förlänga promenaderna. Kan ju ta en längre promenad varannan dag till att börja med.
      kramar!

  3. Jag tycker du tränar på superbra, tränar man så bra funkar det och äta lite godare på helgen. Förkylningen är nog svår och bli av med snabbt, och träna inte förrän du är bra.
    Krya på dig och kramar
    AnnaMaria

  4. Har sprungit 3 gånger, 30 min varje gång.
    2 skogspromenader, i 1 timme åt gången.
    Trädgårdsarbete, drog upp sega ogräs ur stenpartiet. 1 timme.
    Det blir 270 minuter det.

  5. Halloj, jag har bara hunnit med en promenad på 60 minuter, sen flängt runt och jobbat som en tok. Känns nästan som ett gympapass att köra en bostadsfotografering när man möblerar om, kryper omkring på knä för bästa vinkel, bär på kamerautsrustning och hissar masten upp och ner… Ska försöka få till fler promenader denna vecka. Önskar dig och andra utmanare en trevlig vecka! Kram

Kommentera

