Halva Apoteket brevid Soffan

Det är vår väder idag oxå, men jag njuter det från soffan, med fönstrena öppna i vardagsrummet.

Förkylningen slog till rejält igår kväll, och idag känns det som jag har något tjock som fastnat i halsen. Jag låter helt rar….

Min partner lämnade jobb för några timmar igårkväll, for till mataffären och kom hem med halva apoteket för att jag skulle må bättre. Det blev halstabletter av olika sorter, nån sorts siraps aktig dryck som man ska ta för att lätta upp i näsa och bröstet. Det blev Lemsip, en dryck man blandar ut i varmt vatten och som har både ”halstablett-egenskaper” och smärtstillande. Sen köpte han riktig Manuka Honey som har ”health-maintaining effects” och dödar bakterier. Multivitaminer och mineraler (zinc, B6, magnesium)…
Ja, det blev en hel del helt enkelt.
Sen försökte han få mig att äta två rostade fullkorns smörgåsar med lite avokadoolja med lime. Det tog nog en timme att få ner de där smörgåsarna.

Imorse vid halv sju, när min partner for på jobb, vaknade jag upp och kunde inte somna om. Så jag har varit uppe länge redan, och börjar få tråkigt här i soffkroken.
Men bara att gå till köket och fylla på vattenflaskan tar på krafterna, så jag får nog snällt sitta här i soffan. =o)

Känner att jag bara vill till gymet. Vill inte tappa min kondition nu på några dagar, och sen känna att jag orkar nada på gymet. Men, men…
Får väl bara sitta här och ta hand om mig själv först.
Tur i oturen att jag inte har jobb denna vecka…

Vad har ni på agendan denna vecka?

6 thoughts on “Halva Apoteket brevid Soffan

  1. Först, avocado olja med LIME. Hur gott är det på en skala??
    Så, du åkte verkligen på det den här gången. syster! Gott du har K som passar på dig med all sköns medikamenter.
    Det går säkert bra med konditionen ska du se, du kommer starkt tillbaka. Agendaen, träna, äta lite o slappa! Fira sonen ska vi väl oxå göra ;o)

    Kramis!

    • Det är väldigt, väldigt gott!! =o)
      Blev en rejäl ”förkylning”. Vet inte om jag vill kalla det förkylning, för jag har inte nån rinnande näsa, bara feber, sjukt ont halsen och ont i huvudet.
      Hälsa sonen!!!
      kramar!

  2. Eländes elände…riktig dunderförkylning som du dragit på dej!! Men ni tycks ha mycket kuckelimuckmediciner…hoppas det hjälper!!
    Här är det jobbarvecka som gäller, och det får man väl vara tacksam för, att andra blir sjuka så man får jobba…*skrattar*
    Krya på dej!!
    Kram

    • Ja, jag tror jag drog på mig sjukdomen från jobb. MÅnga som gått runt och snörvlat i det sista. Men för mig är det halsen som spökar.
      Du får ha en bra vecka på jobb! =o)
      kram

Kommentera

