Här kommer video receptet!

På Äpplemos.

Mariannes Drömskinka får komma nästa vecka i och med att jag fortfarande är hemma ohc är sjuk så kommer jag mig inte för att laga mat. Plus att jag inte känner smak, och det vill jag absolut få tillbaka innan jag lagar denna underbara rätt!! =o)

Videon är inte så bra som jag ville ha den.
Måste verkligen skaffa en Canon 7D, för den filmar/fotograferar mycket bättre i dunkelt ljus. Klippen blev så gryniga i denna video. Inte snyggt.

Men, men…här är den i alla fall!

11 thoughts on “Här kommer video receptet!

    • Ja, den blev otroligt god!
      Passar gott till gröten, till lite vanilj glass, i bullar, med pannkakor eller våfflor eller när som helst man vill ha lite extra smak helt enkelt. =o)
      Kraaam!

  1. Hej! Vad roligt! Jag har också gjort en matlagningsvideo! :)) Men den har jag inte fått ut på bloggen än – det tar så SJUKT lång tid att redigera videor! Du är ju proffs.😉 Så fort min är färdig (om den inte blir för hemsk) ska jag lägga ut den. Det är roligt, det är liksom en ny dimension på bloggen. JÄTTEFINA bildet i din video. Blev sugen på att smaka! :))

    • Nej, vad kul!!!
      Den vill jag se snart. =o)
      Det tar tid i början när man klipper filmer. Men snart får man in svingen på det hela. Knepet är att se på det med kritiska ögon och inte blanda in sina känslor i det hela. Bara du vet hur länge det tog att får till ett utav klippen, de som ser filmen ser bara det slutliga resultatet.
      Lycka till!

  2. Hei!
    Så hyggelig med nye lesere!
    Jeg har vært i India i snart 4 uker, og har enda 1 uke igjen. Mannen min jobber her mens jeg egentlig bare slapper av. Jeg skriver en spalte for interiørmagasinet Studio i Norge, så jeg har litt å gjøre jeg og:)
    Det er veldig store kontraster her, og den første uka mi her var veldig tung. Å se så mange mennesker som bor på gata, som ikke eier nåla i veggen, det er ikke så gøy.
    Men det går mye bedre nå, jeg er blitt litt vant til det. Og helt enig med deg, oppe i nord var det mye finere.
    Den siste uka vår her skal vi reise rundt her i sør, gleder meg til det.

    Herlig med hjemmelaget eplemos forresten! Jeg lengter etter høsten nå kjenner jeg.
    Klem

    • Vad kul det låter alltsammans! Jobb i Indien, resa runt, slappa och mysa.
      Har du tittat efter lite interiör grejer i Indien oxå? Man kan ju finna riktiga fynd! =o)
      Jag fann oxå att det var svårt med Indien i början. All den där misären…Men man tar med sig det hem och i början är man så tacksam för allt man har. Men sen går man tillbaka till gamla fortstår tyvärr.
      Haät så trevligt vidare på din resa!
      kram

Kommentera

