Lyckan är stor

…när man får presenter hemifrån!

När jag vaknade upp imorse, möttes jag av en underbar syn.
Ett STORT paket brevid sängen. =o)
Min partner som jobbade halva natten, hade satt paketet där så jag skulle bli glatt överraskad när jag vaknade. Och det blev jag!

Det var ett paket från kära syster yster, som innehöll en otroligt vacker pläd som jag vann på hennes utlottning för i sommar. Gissa om jag ska njuta i den pläden på sommar mornar och kvällar. Bara svepa in mig, dricka en kopp te och läsa en bok.
(Ja, jag ska njuta med pläden annars oxå.)

För hon sände med böcker oxå!
Fyra svenska och norska böcker som jag ska sätta klorna i på direkten.
Hon sände ”Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann” av Jonas Jonasson.
”Postcard Killars” av Liza Marklund och James Patterson.
”La meg synge deg stille sanger” av Linda Olsson.
”Hypnotisören” av Lars Kepler.

Ser verkligen fram emot lite böcker med svensk och norsk text. =o)

Sist men absolut inte minst, sände hon en otroligt vacker sjal i ”mina” färger!!
Jag blev så glad att jag virade sjalen runt halsen med en gång, la mig ner i sängen med den stora pläden runtom mig och läste baksidorna på böckerna för att se vilken jag ska läsa först. Svårt val!

Min partner sa att sjalen var verkligen jag och passade mig väldigt fint.
Ti-hi!! =o)

Vet ni…. nu ska jag läsa.
Men har ännu inte bestämt vilken jag ska börja med. Hmm…

15 thoughts on “Lyckan är stor

  1. Tihi! Den sjalen blir SÅ bra på dig Tine ;o)
    GIllade alla böcker, på sitt sätt…svårt o rekommendere, beror på vilket humör man är i tror jag…som med alla böcker!

    Kramis!

    • Det blir den verkligen!!! Är så lycklig. =oD
      Jag började med Hundraåringen….Ville ha lite humor kände jag och det fick jag! Läste en hel del igår kväll och ser fram emot att läsa mer ikväll.
      Kraaam!

  2. Åh Tine, vilken lycka! Din glädje känns hela vägen från Wellington till Skåne!!!
    Vilken syrra du har!!! Så vacker pläden är och är fotot taget på er uteplats? Ser så exotiskt ut med annan växtlighet än hemma! Sjalen ser jätte vacker ut, underbara färger!
    Kul med böcker också! Jag ÄLSKADE ”Nu vill jag sjunga dig milda sånger” av Linda Olsson
    Hypnotisören var också grymt bra och spännande! Välj bok efter humör och sinnesstämning för stunden!!
    Ha en fin dag!
    Kram Anna:

    • =oD
      Ja, hon är världens bästa stora syster, det kan jag verkligen säga. =o)
      Började med Hundraåringen… och är redan väldigt inne i boken. Superbra!
      Ha en fin dag du oxå!
      kram

    • Man blir ju det! Får lust att slänga mig om halsen på söstra och pussa på henne lite. ;o)
      Saknad efter familj och vänner är det värsta med att bo så långt borta…
      kramar

  3. Vilken lycka att få ett paket med så fina saker! Nu har du många härliga timmar framför dig, invirad i den fina pläden och läsande dessa böcker!
    Vilken fin uteplats ni har, sååå kiwi! 🙂

    • Ja, men visst!
      Haha, ja den utplatsen är väldigt kiwi, speciellt med den där grönskan runtom oss. Men jag är inte så glad i de gröna buskarna som syns i bilden. De tar över allting. Ja, ja…
      kramar

Kommentera

