Lukt och Smak

Känner mig så förvirrad utan vare sig lukt eller smak.

Så tänker jag: ”Nej, nu kniper magen, dags för lunch.”
Funderar på vad jag ska äta och inser att utan lukt och smak kvittar det ju.
Då glömmer jag bort lunchen och hunger känslan och kommer på den igen senare vid middagtid och tänker: ”Nej, nu kniper magen, dags för middag.”
Så går jag igenom samma procedur igen.

Igår blev det frukost och nåt mindre vid åtta på kvällen.
Nu är klockan snart fem på eftermiddagen och trots hunger ids jag verkligen inte äta när jag ändå inte känner nån smak.

Drömmer om chokladmousse, äggsmörgås, lite chips, Mariannes Drömskinka (som jag för övrigt har alla ingredienser till nu), medelhavs tonfisk sallad med oliver och ruccola och massa annat gott.

Men det får bli en annan dag.

P.S. Bilden är lånad från internet.

15 thoughts on “Lukt och Smak

  1. Det där är bara ett drömscenario när man vill förlora i vikt……
    Förresten, så fin den hängande trädgården i Indien i förra inlägget var, ser jättehärligt ut. Inget för dom här breddgraderna, dock!
    Krya på dig!
    Agneta kram

  2. Söndag igen veckorna går fort. Denna vecka har det varit skogen varje dag så det 6timmar gräsklippning 2 timmar promenader 2 timmar. Känner mig ganska duktig. Krya på dig så du får njuta av Mariannes Drömskinka .

    • Hej modern. =o)
      Ska lägga ut aktivitets utmaning inlägg snart och så lägger jag till dina minutrar.
      Wow du har verkligen fått ihop minutrar. Grattis!
      Ja, nu får vi hoppas det blir mariannes snart innan ingredienserna jag köpte blir dåliga.
      Kram!

    • Ja, verkligen.
      Vi beställde gourmet pizza nu ikväll, men det var inte lika kul att äta när man inte har smak. Och sen tiramisu till efterrätt, min favvo… =o(

Kommentera

