Intervju

Finns det nåt mer onaturligt än en jobb intervju?

Man sitter där och ska skrutineras in i minsta lilla detalj, berätta om sitt liv, varför man sökte (för att jag behöver pengarna) och varför man skulle passa för jobbet.
Man ska vara lättsam, positiv, säga vad bra man är och vad sunt förnuft man har, för det har man ju…

Jag var på jobb intervju i onsdags.
Det är för samma jobb jag har nu som casual, men detta var ett jobb som fast anställd, 32 timmar i veckan.
Intervjun tog 1h,10min.
Wow!

Jag lämnade intervjun och gick för att leta jeans och skor i stan.
Två timmar senare ringer Shaun och säger att de vill erbjuda mig jobbet.
Det var snabbt jobbat!
Så nu har jag ett jobb!
Bara så där. =o)

32 timmar i veckan, de sämsta shiften (mest bara 14.30-23.00 fyra dagar i veckan),
och dålig lön (runt 8000sek/mån).
Men jag är SÅ glad att jag ska få en stadig inkomst och inte behöver
få magsår av att inte veta om jag ska få lön varannan vecka eller inte.

YES!!
*stort leende*

Dessutom ska jag ha en jobb intervju på telefon på måndag kväll med ett företag som heter Spotzer Media Group. De ska öppna kontor i Wellington och behöver freelance videographers. Och får jag det jobbet oxå då får jag ju dessutom hålla på med det jag älskar och får ännu mer inkomst.
Ka-ching!!

Blir nog bra det här. =o)

Kram allesammans och ha en underbar helg!
Vi ska ha fredags mys ikväll med hummus, pesto, brie ost, skinka,
gott bröd, grönsaker, vin och så lite Rugby World Cup oxå.

16 thoughts on “Intervju

  1. Grattis med fast jobb! Ingenting som er mer beroligende enn å ha på plass sine faste inntekter:)
    Jeg har jo tatt meg 3 måneder fri fra jobb i høst for å reise med mannen, og jeg må si at det egentlig plager meg litt hver gang det er den første i måneden og alle får lønn, utenom meg. Men jeg var jo forberedt på dette selvsagt og har jo spart opp, men likevel, lønn er lønn🙂
    Men det er og deilig med fri da!
    Nypete er veldig godt forresten. Det lager jeg ved å tørke nypene og knuser de i en hurtigmikser, og lar det trekke i 10 min i kokende vann. Nam nam!
    Klem

    • Fast intäkt känns som himmelrike just nu, trots den dåliga lönen. Nu vet jag att jag har råd med gym, mat osv. Inte dåligt! =o)
      Härligt med 3 månaders fri och att få resa runt som ni gör. inte illa!
      Åh, måst pröva nypete nån gång. Men det finns inte nypon här så det får jag pröva hemma i Svealand ett annat år. =o)
      kram

  2. Grattis, låter jättebra det här. Du gjorde ett gott intryck som fick jobbet så snabbt.
    Recept på min gin ska du få, orginalet är gjort på slånbär, det dricker dom till jul i GB.
    2 dl blåbär
    6 msk socker
    1 helflaska Gin
    Blanda i en burk och skaka då och då, sila efter 4-8 veckor
    Iår blandade jag med hallon och körsbär, skulle kanske ha valt rom… det ska jag prova nästa år. Och jag silar efter 8 veckor, den får det mogna i flaskan till advent.
    Kramar
    AnnaMaria

    Lycka till och trevlg helg

  3. Jättegrattis till jobbet, så roligt! Även om lönen är si och så, så är det ju i alla fall en fast inkomst som ökar tryggheten. Nu håller vi tummarna för det andra jobbet också!!
    Ert fredagsmys låter helt perfekt, njuut! Ha en jättefin helg!
    Kram!

  4. Sa ju det skulle lossna ju!!
    O va kul med den andra jobb intervjun…väntar på sms med andra ord ;o)

    Låter som en toppenfredags mys, kan jag tänka mig!

    Kramis ;o)

  5. Hallå Tine!
    Super grattis till jobbet! Plötsligt händer det, sägs det i Trissreklamen här hemma. Kanske får du Jackpot på lördag gällande jobb nr 2! Härligt, jag håller på dig!
    kram Anna

Kommentera

