RWC

Rugby World Cup 2011

Har inte pratat så massa om Rugby World Cup här på bloggen, men det är en STOR grej här i Nya Zeeland. ”Alla” är som galna efter att se alla matcher.
Självklart är landets rugby lag ”All Blacks” favoriter, men även Australiens och Frankrikes lag är favoriter att vinna hela cupen.

Ikväll mös jag till det (som jag skrev i tidigare inlägg) och åt lite gott medan vi såg på matchen mellan USA och Australien.
Ser inte så bra ut för USA…
Står 60-5 till Australien nu, och det är bara 9 minuter kvar.

Dagens match spelas i Wellington, och jag har redan sett vår fotograf vän Dave Lintott springa runt och fotografera spelarna i sin fula lilla hatt som jag antar är hans ”lucky charm”. =o) Letar även i publiken efter några av mina vänner som är där och ser matchen. Men det är ju som att leta efter en nål i en höstack.RWC fortsätter till slutet av Oktober.
Så jag har många kvällar att ”se fram emot” framför dessa matcher.

Go´ Helg önskar jag er alla!

P.S. Ursäkta den hemskt dåliga kvaliteten på bilderna. =o(

8 thoughts on “RWC

  1. Ser riktigt så mysigt ut med vin, o allt det goda du dukat upp med…kanske lite Baileys oxå!?
    Janu blir det alltså sport för hela slanten…hur går det med ditt kvällsjobbande?

    Ha en fin helg syster, Kramis!

    • Nej, blev ingen Bailey´s denna gång. =o)
      Jag bryr mig inte så massa om rugbyn, det får va för min del. Så det går allt bra med kvällsjobb. =o)
      Ha en underbar helg ni oxå!
      Kramar!

  2. Spännande med World Cup på er ö! Rugby, mkt muskler och action misstänker jag! Börjar våren anlända hos er nu Tine? Här har vi haft en vacker höstdag med mkt sol. Färgerna är vackra, fortfarande är mkt så grönt men äpplena blir rödare och rödare, kastanjens blad allt gulare och ja det börjar bli mörkt om kvällarna.
    Trevlig helg Tine!
    Kram Anna

    • Inte helt fel med lite Rugby World Cup!
      Men jag följer det inte slaviskt och det kvittar mig vem som vinner om jag ska vara ärlig. =o) Kanske borde hoppas på All Blacks, men, men…
      Ja, nu är våren här! Vår festival i stan, sol, varmare och så självklart massa vind och regn till tider. Som det ska vara…
      Ha en trevlig helg ni med!
      kram

  3. Åh, vad jag saknar rugbyn sen min tid i Australien. Rugbyn är den enda sport jag någonsin följt, och world cup är helt klart bäst att kolla på. Lyckans dig som får kolla på rugby!😀

    • På riktigt?
      Jag följer inte med i alla regler och poäng. Helt plötsligt har ett lag över 40 poäng bara för att de fick bollen på rätt sida linjen. Hel konstigt. =o)
      Men det hör ju till den Nya Zeeländska kulturen så jag får ”soak up” endel av det så man hänger med i svängarna.
      kram

Kommentera

