Zumba Fitness MasterClass

Ja, igår vickade jag på rumpan kan ni tro.

Det var Masterclass med Maria Teresa Stone.
Hon är från Mexico och har dansat och tränat hela livet, men sen 2006 har hon tränat Zumba, och hon lär andra att bli Zumba tränare.
Hon har bott i Nya Zeeland, men nu bor hon i Sydney.
Önskar hon kunde komma tillbaka hit och bo i Wellington, gärna nära mig, och ha Zumba klasser dagligen för GUD vad kul det var att träna med henne!Zumba Masterclass för er som inte vet, är helt enkelt en klass med över hundra deltagare och en otroligt duktig tränare. Igår var vi runt 150 stycken som trängdes i en gympasal.
Jag har varit på 2 andra MasterClasses med andra otroliga tränare och det var oxå kul. Men igår tog jag verkligen ut mig, vickade på rumpa och höfter så jag var dyblöt i svett.
SÅ kul!!!

Jag har inga bilder från träningen eller video, så jag får dela med mig av andras bilder den här gången. Och en video som inte gör Maria ”justice”, men ändå…

Ha en fortsatt bra söndag allesammans!
Vi har flyttat fram klockan en timme, så nu tror jag det skiljer 11 timmar mellan oss.

10 thoughts on “Zumba Fitness MasterClass

  1. Zumba er dritgøy!
    Men jeg har aldri vært med på en MasterClass.
    Hva gjør du forresten i New Zealand, har dessverre ikke fått det helt med meg:) Spør av ren nysgjerrighet bare, siden jeg har veldig lyst å dra til NZ en gang. Har vært i Australia, og er helt forelsket i landet, men har hørt at NZ er enda finere enn Australia.
    Kan det stemme? I så fall så må jeg dra ASAP!
    Klem

    • Hoppas du får chansen till att gå på en Masterclass en gång, för det är bara SÅ kul!
      Jag kom till NZ för att studera. Sen träffade jag en man och nu bor jag här med hus och grejer. =o)
      Jag har bara besökt Australien ”briefly”, men jag måste säga att NZ är finare. =o) Mest är jag rädd för alla farliga djur i Aussie…. I NZ finns ju inte ens några ormar! NZ är som en blandning mellan Sverige och Norge tycker jag. Och kanske lite Island oxå med alla geysrar. =o)
      kram

  2. Hej Tine!
    Det där zumba verkar super härligt! I must try it!!! Har sett att det dyker upp här hemma också i allt högre grad.
    Önskar dig en strålande kommande vecka!
    Kram Anna

Kommentera

