Här är jag nu…

Japp, vi tog en tripp till Malaysia!
Bara så där…
=o)

Vet ni, att detta är första gången jag bor på en sorts resort med pool och allt.
Har bara varit på en enda solresa innan och det var till Tonga i 2007.
Den här resan känns betydligt mer som Sällskapsresan, fast så fort man går utanför ”resorten”, sätter verkligheten in och Sällskapsresan-känslan är som bortblåst.

Vi reste från NZ den 29 sept och kom fram till Penang den 30 sept.
Vi ska vara borta till den 11 Okt, så vi får oss lite tid att slappa av.
De sista 3 dagarna ska vi spendera i Kuala Lumpur innan vi far hem igen
och jag börjar mitt fasta jobb redan dagen efter.

Här kommer några bilder tagna vid Golden Sands Resort i staten Penang där vi bor.
Resorten ligger precis vid stranden och hela området där vi bor drabbades av tsunamin i 2004 och flera hundra personer dog. Man hör inte så ofta om det i medierna.
Det är ju bara Thailand de pratar om och vad hemskt det var där.
Golden Sands Resort restaurerade i alla fall byggnaderna och hela området så att de återigen kunde öppna portarna för turister från hela världen.

10 thoughts on “Här är jag nu…

  1. Så härligt Tine! Njut av solen, värmen, maten, varandra och allt det vackra som finns att se!
    Jättefina bilder, jag blir så himla sugen på att resa!
    Kram Elin

  2. härligt, önskar er en trevlig semester! Jag fick reslust när jag såg fotona på planen. Jag älskar att resa och just flygplatser och plan gör det extra spännande!

Kommentera

