Monokrom

Fototriss tema denna vecka: Monokrom

Det är helt otroligt hur fort alla får upp sina bilder på fototriss.
Nya temat kommer igång vid midnatt varje lördag (eller söndag morgon antar jag att det är), och inte ens jag som ligger 11 timmar före Sverige, har tid att lägga upp bilder till trissen innan 100 personer har lagt ut sina bidrag.

Men nu är ju inte detta en tävling i vem som kan vara först. =o)

Så här är mitt bidrag till veckans Fototriss.

chess

Fossil rosk at Fossil point; Farewell Spit, Golden Bay, NZ

Aoraki Mt Cook, South Island, NZ

För fler bidrag i Fototrissen, klicka här.

73 thoughts on “Monokrom

    • Tycker jag ABSOLUT du ska göra!!!
      =oD
      Du tar ju jättefina bilder, och det är ett bra sett att få andra att se sina bilder, och att få se andras bilder.
      KRAMAR!

  1. Väldigt fin triss! Kan något vara mer monokromt än schack. Fossilen ljuvlig precis som det snöklädda berget!
    Ha det fint och tack för att du tittade in hos mig/Linnea

  2. Man blir ju inte besviken när man tittar in på din sida, alla tre är underbara, men jag som gillar natur och landskapsbilder bara önskar att få vara där och fota detta berget. Vilket härligt djup i bilden, nästan lite 3d. Det skulle vara kul att se den i färg. Kanon triss.🙂 Ha en skön vecka.

  3. Vackra bilder, men bergen tar priset den här gången! Jättevackert. Tänk att du bor där och sin syster i det andra landet som är lika vackert med sina berg och fjordar…..Agneta kram

  4. Superfina bilder, bra trissat!

    Visst äker fotona upp tidigt, jag var ändå inte så sen tyckte jag inatt men då hade redan det fyllts på en hel del.

    • Blir så förvånad varje vecka när jag ska lägga upp bilder, och jag tror att jag är tidigt ute, men runt hundra personer har hunnit före. =o) Sån är det ju bara…
      Tack för fin kommentar!

  5. Nej, någon snabbhetstävling är det tack och lov inte. Men det var säkert många som var ute i det fina höstvädret i går och tog bilder. Själv väntade jag till i dag, då det var minst lika fint.
    Snygga bilder du visar. Landskapet är mäktigt, men jag gillar ändå schackpjäserna bäst.

    • Nej, det är ju inte det. Men blir ändå stressad när man går in på söndags eftermiddag, 11 timmar före Sverige, och inser att runt 100 personer redan trissat. =o)
      Tack för din fina kommentar!

  6. Ja, det är otroligt vad alla är kvicka på att lägga in sina bilder. Lade in mina några minuter efter midnatt och då fanns det redan 17 stycken där !!! Dina bilder är jättefina. Favoriten ligger sist. Ser bara lite kallt ut😉 Tack för kommentaren hos mig.

    • Kanske de alla lägger ut inläggen långt innan midnatt, men sätter dem på ”schedule”. Det kan man ju göra för att slippa sitta upp till midnatt. =o)
      Ha en fin vecka!

      • Intressant, undrar hur man gör det. Jag kan göra färdigt mitt inlägg på lördagen men publicerar det inte förrän efter midnatt och sen lägger jag in det på Fototriss. Då brukar det redan vara 25-30 före fast jag bara är några minuter efter midnatt. Jag har alltid undrat hur det går till men ser att många publicerar sina inlägg före midnatt och det tycker jag är lite fusk:) även om de sen måste vänta till midnatt innan fototriss tar emot dem. Så nu är det lika enkelt att vänta till morgonen därpå , tycker jag. Tack för din kommentar hos mig förresten. Du visar jättefina bilder, gillar tvåan mest. ha det så gott!

  7. Schack-bilden var helt otroligt läcker – kan hålla med dig om att många lägger upp direkt , jag tillhör en av dom fast inte denna vecka dock.
    Får se om jag hinner senare i veckan – tänkte jag skulle kika runt lite på andra bidrag – vilket man gör för lite också …
    Ha en underbar vecka.

    • Försöker gå igenom så många av bidragen som möjligt. Men att kolla över 100 bloggar tar tid. =o) Måmnga fina trissar man finner dock, och inspiration.
      Tack för kommentar och ha en bra vecka!

  8. Nej, någon snabbhetstävling – eller tävling över huvud taget – är det ju inte! Själv gör jag det till en del av utmaningen att jag ska ha bilderna klara innan midnatt, men var och en gör ju utmaningen till vad de trivs bäst med.🙂 Och i ditt fall är det ju uppenbarligen ingen nackdel! Underbart fotat i svartvitt, och jag gillar de olika perspektiven, det ger djup åt trissen som helhet!🙂

    • Skönt att det inte är nån tävling, bara foto intresserade som delar med sig av sin passion. =o)
      Verkligen kul att du tycker om min triss.
      Ha en bra vecka!

  9. Fina bilder alla tre, men jag tycker att den första här alldeles speciellt bra. Jag försöker titta på alla, men hinner inte kommentera. Roligt att se hur de andra tolkat temat.

    • Nej, det är svårt att hinna med, särskilt som över 100 personer deltar nästan varje vecka. Men det är ju bara sån det är. =o)
      Tack för din kommentar!

  10. Det var inte riktigt samma ”stress” förut när temat avslöjades först vid midnatt, det tyckte jag var bättre även om det blev fler arkivbilder.

    Din triss är helt suverän, jag gillar alla bilderna men nästan schacket mest. Tror jag.

    Och du, klart att du tänker på Pippi – många scener i filmerna när de rider vid Gotlands olika klinter, har du inte varit på ön själv så förstår jag kopplingen direkt!

Kommentera

