Industriell Stil frågor

Tack för alla trevliga kommentarer till mitt inlägg om Industriell Inrednings Stil.

Jag vill försöka sakta men säkert att få denna stil i huset.
Har ju förklarat att jag skulle önska mig såna där gamla skol affischer, och kartor.
Om det är någon som vet var man kan få tag i dem, så säg gärna till!

Sen undrar jag om nån vet, eller har idéer på hur man kan dekorera sitt badrum, så att det går i samma stil som den industriella stilen i resten av huset?
Vi har inga tegel väggar, så vi kan inte gå den vägen.
Men det måste ju finnas andra saker man kan ta till för att få den stilen?
Kanske ett gammalt skåt att ha handdular i, eller en fin fåtölj av något slag att slänga kläderna på. Eller helt enkelt en vanlig bänk att lägga kläder på?

Skulle kunna tänka mig en liknande hylla. Men bort med allt det romantiska. Det är inte jag....

Vårat badrum nu är så hemskt.
Fusk marmor, och gamla handtag i handfatet som är svarta med blommor målat på dem.
Vi har ett stort bubbel badkar, men använder det sällan.
Det känns lite för gammalt och snuskigt helt enkelt.

Men när vi får tiden ska vi riva ut kök och badrum och göra om allt på samma sång som vi måste byta ut alla vattenrör i hela huset.
Blir en dyr historia. Men det måste göras.

Tycker det här bordet är STÖRTskönt! =o)

Skulle helst vilja ha ganska neutralt inrett kök och badrum, men låta detaljerna, och mblerna förvandla alla rum till en mer gammal industriell stil.
Det är idén i alla fall. =o)

I alla fall, tips, idéer och bilder mottages gärna!

Ha en bra vecka allesammans!

9 thoughts on “Industriell Stil frågor

  1. Hm…va med ”Tolix” stol eller pall o lägga kläderna/handduken på. Ja så mkt kom jag på till o börja med. Googlade o hamnade på samma sida som dig, hahahah!!
    Ska tänka mer, Kramis!

  2. Jag tycker att du har en massa bra tips själv för badrummet. Man kan ju använda samma typ av detaljer och möbler där som i resten av huset. En gammal industrilampa i taket, en gammal stol eller sliten träbänk att lägga kläder på, läckra krokar att hänga handdukar på osv.

    Jag tycker som du att det är bra att ha en neutral grund i både kök och badrum, så att man enkelt kan förändra detaljerna runt omkring. För mig som är ombytlig hade det verkligen varit bra med neutralt kök och badrum, men vi har det inte så för tillfället tyvärr.

    Kram!

Kommentera

