Ice Breaker

I did it!!

Som jag berättat innan så är jag nu medlem i Toastmasters
där man lär sig mer om att prata inför en publik, och får mer självförtroende.

(bild lånad från internet)

Idag framförde jag mitt första tal, som heter Ice Breaker och där ska man berätta mer om sig själv. Antingen hela historien om ens liv (på 4-6 min), eller bara berätta om ett aspekt av ens liv, eller en upplevelse, om ens passion eller kanske om en resa man gjort.

Det var SÅ skönt att få det undanstökat.
Jag var hemskt nervös, men fick bra feedback.
Jag har en ”good, projecting voice, spoke loud and clear”, jag hade en intressant berättelse som gjorde att min ”evaluator” glömde skriva ner pointers i mina papper. =o)
Det enda jag måste tänka på, är att inte ”shuffle my feet” när blir nervös.
Är helnöjd med mitt första tal!

=o)

12 thoughts on “Ice Breaker

  1. Bra! Det är nyttigt ur alla perspektiv att öva på framförande. Du skriver ju så bra så att du kan tala bra var jag redan övertygad om, men övning är bra. Jag tycker det kan vara trevligt att se om och hur man kan fånga intresset hos lyssnarna. Är ju inte yrkesaktiv längre, så de sista talen jag hållit har varit på ett bröllop och två begravningar (jag blev ombedd)……det lät nästan som en gammal filmtitel det där.
    Speech on!
    Kramar

    • Haha, ja det gjorde det! =o)
      Lite övning är aldrig fel, på jobb eller utanför. Tala på bgravning måste vara väldigt svårt. Ja, på bröllop oxå!!
      kram och ha en skön helg!

  2. Congratulations !! Måste kännas underbart och självklart höjer det självkänslan. Bra gjort ! Själv skulle jag dessvärre inte bara ”shuffle my feet”. Jag skulle aldrig våga. Har lite fobi där 😦 Tack för alla dina kommentarer hos mig. Jag blir alltid så glad. Önskar bara jag hade mer tid över att svara.

    • Jag har oxå lite fobi, det är delvis därför jag är med i Toastmasters. Men oxå för att få mer självförtroende i ”publiv speaking” och i övrigt oxå. =o)
      kram

  3. Vilken bra evaluation!! (helt plötsligt kom jag varken på det svenska ELLER norska ordet…)
    Du gör det så bra Tinemor, stolt över dig vet du c”,) Vad Berättade du om?
    Ja, today is THE day, vi är så spända allihop. Bilder kommer!

    Kramis!!

    • Åh, tackar!! =o)
      Jag berättade om naturen jag växte upp med, naturen i nord norge och hur jag kom till NZ för att studera film och sen dess rest en massa, sett annan natur och kultur, och nu kan ”blanda samman” förkärleken för natur och videografi och resor, med våra ”photo and video tours”. =o)

Kommentera

