Baby Shower

En vän till mig ska ha barn i slutet av November.

Idag ska vi träffas och jag ska hjälpa henne shoppa runt lite för de sista sakerna innan underverket anländer. Ser verkligen fram emot det!! =o)

På lördag ska några vänner till henne träffas och äta middag ilag.
Det är egentligen ingen Baby Shower, men jag vill SÅ gärna ge henne något.
Men vad?

(Bild lånad från internet)

Tanken var att köpa en korg och fylla med  grejer.
Då är frågan: Vad ska jag fylla den med?

Vill inte att det bara ska vara till barnet, men oxå till henne, (och till pappan).
Kanske bubblor att ha i badet, en tidning hon gillar, eller annat kul.
Men jag vill inte att det ska bli en super dyr present heller.

Någon som har lite tips?

14 thoughts on “Baby Shower

  1. Åh va kul med baby shopping!!
    Rolig idé med korg o fylla med saker. Vad med ngt kläsplagg till barnet, en liten fin bok de kan skriva i, en tavla med ett babygorilla motiv (vet du/ni har så fina!), badting till mor o far, nåt de kan göra ilag, hemmlagat presentkort på barnvakt, gå tur med barnet, biobesök. *tänk, tänk*
    Kommer säkert på mer! Brodera nåt till lillen…

    Hoppas de tipsen var ok!

    Kramis

    • Åh, vilka kuliga idéer!!
      Ska absolut skriva ett litet present kort på barnvakt, turer etc. =o) Och ett litet barnplagg blir det kanske, en filt eller så, och något annat till barnet. Ska oxå försöka hitta nåt sorts bubbel bad eller nåt till föräldrarna.
      Tack för alla tips!!
      kramar!

  2. Hej,
    Min erfarenhet är att de blivande föräldrarna ofta får jättemånga kläder och saker som passar när barnet är nyfött, och ibland är det så illa att barnet inte hinner använda allt för de växer så fort. Så mitt tips är att ge ngt som barnet kan använda när det kanske är 6 månader eller till och med 1 år gammalt. Jag brukar alltid ge swimnappies och en sunprotection shirt and hat, och barn brukar börja bada och hänga på stranden när de är runt 6 månader och då är det viktigt med sunprotection . kram

  3. roligt med såna saker =) någon god choklad, bio, presentkort på något.. hmm.. oljor =)
    Fick du mitt mail med min adress för längesen? Fick aldrig svar på det och än har ingen vinst dykt upp, är sååå otroligt nyfiken =) Hihi Kram

    • Ja! Choklad ska jag köpa, och en flaska vin för mamman sa att hon längtar efter en god flaska vin. Och kanske lite mögelost som hon oxå saknade i och med att hon inte fått äta det under graviditeten. =o)
      Tack så massa!

  4. Åh, vad mysgt med babyshopping! 🙂 Här är döttrarna tonåringar och fler barn har vi inte tänkt oss så när familj och vänner får barn låter jag mig själv ”go bananas” och ge mig hän till lite mysig babyshopping. Det är svårt att låta bli.😉

    Jag tycker att det låter som att du har riktigt bra idéer själv med en korg fylld med lite gott och blandat till familjen. Fyll den med sådant som DU vill ge. Sådant som du själv hade uppskattat att få. Lite vardagslyx! Jag instämmer i alla tidgare förslag här ovan.🙂

    Ha en riktigt fin helg!

    Kram Lotta

    • Tack så massa! =o)
      Finns ju egentligen massor man kan köpa, men den här mamman kan vara aningen speciell ibland, så att finna något ritkigt bra är ganska svårt. Men jag ska pröva i alla fall!
      Kram

  5. Och så vill dom ha fotmassage ibland dom blivande mammorna har jag hört…..

    Och aprorå Grundsund/Saltön…..Nej nej nej, inte SaltKRÅKAN, Saltön, nu märker jag att du inte bott här hemma i det gamla landet på ett slag. Jag har ju inte heller sett den här serien som heter ”Saltön”, men den handlar om människor, vuxna, som bor och lever i havsbandet (har jag läst mig till) och den spelades in här på västkusten.

    Men den bästa serien och den har jag sett hur många gånger som helst, Saltkråkan alltså, det är jag med på att det var östkusten! Jajamensan!

    Nattkramar
    Agneta

    • Haha! Ja, ja Saltön!! =oD
      Den har jag fakltist sett någr avsnitt av oxå, och tyckte den var riktigt mysig. Om den filmades där vet jag inte. =o)
      Kram

Kommentera

