Så här ser det ut där jag är

Fototriss del: 156.
Tema: ”Så här ser det ut där jag är”.

Ett inte helt svårt tema den här veckan.

Mina bilder blev tagna nu ikväll, när jag gick på premiär av The Adventures of Tintin.
Vi var lite tidiga till premiären, så vi tog en snabb fika precis utanför The Embassy Theatre och väntade på att tiden skulle gå. Gick ingen nöd på oss. Solen sken och den stundande sommaren gjorde sig påmind.

Jag vet att Tintin öppnade för nån vecka sen i Europa, men här i Nya Zeeland kommer den ut först på Juldagen. Vi var bjudna på en visning tillsammans med de som jobbat med filmen i flera år. Alltid så kul att få gå med ”the crew” (mestadels post production arbetare) för alla är super glada, klappar i händerna när de ser namnen på folk de känner, klappar i händerna när en lång action scen tagit slut för att de vet hur mycket arbete den scenen krävde, och så glada skrattt under filmen, och långa applåder och busvisslingar under sluttexterna. DET är att gå och se en film på bio det! =o)

För fler trissar, klicka Här.

P.S. Än en gång blir bilderna suddiga när jag laddar upp dem på WordPress.
Vad trött jag blir…..

38 thoughts on “Så här ser det ut där jag är

  1. Hej!! ja jag tänkte faktist på att en bild var suddig för o va dig… dax o byta blogg form? Eller va det heter? Den kakbiten såg smarrig ut, kakka eller glass förresten?!
    Hoppas vi kommer oss på TinTin när vi ska till Tromsø före jul, vill SÅ se den!

    Klem Anna

    • Ja, jag vet inte vad som sker. Lite irriterande när man lägger ner sin tid på att redigera bilderna och så blir de suddiga så fort de laddas upp på bloggen. Suck…
      Får försöka hitta svaret…igen…
      Hoppas verkligen ni får se Tintin! Jag tyckte den var jätte bra! =o)
      Kramar!!

  2. åh vad härligt det ser ut! man blir glad av dina foton! vi har det så grått här idag så mina foton ser ut som de är svartvita…. önskar dig en trevlig vecka! kram

  3. Blev glad av din text🙂 Måste vara fantastiskt att få se film med den uppskattning som bara kan finnas hos involverade!! Kul att vi fick lite del av det🙂
    Fina bilder! Ser fram emot liknande väder här … om 6 månader ? *funderar på ide*

  4. Så härligt det låter och ser ut! Bio och så sol och försommarvärme ute! Härligt Tine, det är du väl värd!!! Här har det faktiskt varit ovanligt varmt för årstiden och sol!! Tjohoo, efter en veckas dimma (som att bo i en kanna fil!) hittade solen fram igår!!!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    • Haha! Bo i en kanna fil! =oD
      Ja, det blev en sån där perfekt dag, när man seglar runt på små moln. Eller….dage började med migrän för min del, och de där molnen kanske var inverkan av smärtstillande…. =o)
      Ha en underbar vecka!
      kram

  5. Sköna, fina sommarbilder. Måste varit väldigt spännande och roligt att bli inbjuden till förhandsvisning av filmen. Var den bra ? Hos mig här på Malta är det snart dags att ta på sig långbyxor och stoppa in sommarkläder och sandaler i garderoben tills det är vår igen. Det vill säga omkring April. Men inte riktigt ännu. Idag har vi haft underbart väder🙂

    • Tack, Anita!
      Filmen var riktigt bra! Storyn var bra skriven, filmen hade massa action, många goda skratt, kluriga bakgrunds action som var roliga, och miljöerna ser helt otroliga ut, särskilt med tanke på att ALLT är gjort i datorn. Inte illa! Hatten av för alla som jobbat med filmen.
      Ni har en inte alltför lång vinter i alla fall. Och förhoppnignsvis inte en alltför kall sådan heller. =o)
      Ha en underbar vecka!

  6. Så fint och somrigt du har det – precis tvärtom här i Sverige. Vilket vackert trapphus! Sen mysiga bilder på folk som väntar. Kul att få se stäminingar och bilder från Nya Zeeland.

  7. Så roligt det måste vara att få se filmen tillsammans med människor som har jobbat med den, väldigt speciellt! Jag ska helt klart se Tintin, men har inte tagit mig för än. Kanske denna vecka…

    Roligt att ha några inlägg att ta igen efter några dagar borta från datorn. Du gör det toppenbra som jobbar med din vikt, och att ta bilder under viktresan låter som en jättebra idé. Jag kan tänka mig att det blir en extra sporre att kunna se förändringen eftersom.

    Din present till blivande mamman var verkligen lyxig och fin. Det är så roligt att ge presenter, och särskilt när man lagt ner lite tanke bakom.

    Ha det gott, nu ska jag kolla om det har kommit in några nya fina hus på North Shore i Auckland! Måste ju hålla mig a jour!🙂

    Kram!

    • Tusen tack för din kommentar Elin!
      Jag ligger alltid efter med kmmentar inne hos andra bloggare. Får inte tiden! Ska försöka få in en timme med blogging och läsa bloggar imorgon. =o)
      Ha en trevlig helg!
      kram

  8. Tycker att dina bilder är bra, det suddiga ska ju vara där och fokus på ”rätt” ställen.

    Vad kul att få gå på förhandspremiären och med människor som jobbat länge med filmen. Den har ju kommit hit men är ingen film som jag tror att jag kommer att se, kanske någon gång men inte på bio. Är det våren som är hos er nu, har inte riktigt den rätta kollen men vet väl ändå att det är lite tvärtom, så därför tänkte jag höst här, vår där. Ser i alla fall ut att vara riktigt härligt oavsett.

    • Jo, fast… Bilderna är MYCKET bättre på min dator. Klara och inte alls suddiga. Något sker när jag laddar upp dem på min blogg och det irriterar mig… =o)
      Filmen borde ses i 3D. Jag vet att mycket gör i 3D nuförtiden, men mycket av det är ”fusk 3D”. Tintin filmades med 3D och gjordes för att verkligen ses i 3D, och i min åsikt borde den ses på bio. Men om man inte är så inne på Tintin så kan man ivetvis hyra filmen, men du kommer inte att få samma effekt av den liksom. =o)
      Kram

Kommentera

