Svammel

Jobbade sent ikväll.

Jobbade mellan 13.30-24.00.
Skulle ha jobbat 14.30-23.00,
men det var möte innan jobb som jag fick gå på och sen dök inte
natt personen upp kvart i elva så jag fick ringa runt och försöka
hitta nån annan som kunde komma och jobba lite.
Annars hade jag blivit fast på jobb hela natten…

Nu ligger jag i sängen, klockan är snart ett, försöker varva ner lite
innan jag kan somna.
Vanligtvis läser jag i en bok, men hade lust att kolla runt på nätet lite.

Jag bara svamlar…
Helt ointressant inlägg egentligen, men detta är
”a slice of my life” i alla fall. =o)

Nej, kanske man skulle ta och dra täcket över huvudet (jag vill alltid ha
täcket lite över örat när jag sover) och sova lite.
En ny dag imorgon oxå, med samma jobbiga kvällsskift på jobb.

Natta!

14 thoughts on “Svammel

  1. Oj vilket styr, så då är det liksom ditt jobb o skaffa vikarie? Ni har ingen som är ”högsta hönset” o har ansvar för allt liksom, natt som dag?
    Annars rullar dagarna på, milt o fint fortfarande…härligt!!

    Kramis

    • Ja men visst! Tyckte oxå det var konstigt…
      Ringde ”On Call”, men allt hon hade att säga var ”You´re just gonna have to stay the night”. Jag sa att det var inte ens ett alternativ. Jag trodde On Call personen skulle komma och ta över, men nej, henne ringer man tydligen bara med frågor. Typiskt NZ…
      Härligt med milt väder! Men hoppas ni får lite snö till jul i alla fall!
      KRAMAR!

  2. Jag gillar svammel, härligt att få lite ”direkt från livet” liksom! Trist att behöva jobba längre än planerat, men tur att du inte behövde stanna kvar hela natten.
    Det är si och så med kvällsskift, man hinner inte göra så mycket annat. Men ibland har man ju inget val.
    Kram!

    • Det är ok att jobba längre, om man skulle sluta runt 17 eller så och stannar till typ 18. Men min sista buss gick kl 23.10 så jag fick väcka partnern för att komma och hämta mig vid midnatt. Sen upp igen tidigt morgonen efter. Mindre kul…
      Nej, jag tycker inte alls om kvällskiften, och tyvärr har jag nästan bara såna…
      Kram

  3. Hej Tine!
    Tur det dök upp ngn! Det är ibland tufft med kvällsskift. Jag jobbade en hel del sådana skift för några år sedan. Fördelen var att jag hade häst på den tiden så då åkte jag ofta ut till stallet på fm medan det var ljust ute. Ibland lite segt att gå iväg på em och inte morgonen och jobba dock.
    Har du tidiga morgonpass också?
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    • Ja, verkligen!! Jag hade tur som fick tag i en casual som faktist sa ja! Annars hade jag blivit fast hela natten…
      Har bara ett enda morgon pass i veckan. Jag tycker om morgonpass, för då har jag hela eftermiddagen och kvällen att göra andra saker. Men förhoppningsvis får jag fler morgonpass nästa år.
      Trevlig helg till dig oxå!
      Kram

  4. Jag gillar svammel. Jag svamlar ju själv en hel massa. När jag tänker efter så är större delen av min blogg svammel. Men visst behöver vi lite svammel mellan varven? 😉

    Jag är så imponerad av alla er som jobbar nattskift och håller viktiga samhällsfunktioner igång även på natten. Heja er! Men trist att behöva fixa med vikarie själv för att kunna få komma hem. Jag hoppas att nattens pass blir bättre.

    Ta hand om dig kära du!

    Kram Lotta

    • Jag kör inga nattskift, men jobbar mellan 14.30-23.00.
      Jobbigt nock. Far hemifrån runt 11 på morgonen för att gå på gymet, så det bli inte många timmar hemma varje dag. Men, men…
      Ta hand om dig och trevlig helg!
      kram

  5. Känner igen det där…att folk inte kommer som de ska och att då förväntas man, och blir ju tvungen till slut, att stanna kvar. Sen förstår jag att det är svårt att somna…
    Om du undrar vart planscherna tagit vägen, så hittade mannen dom inte!! Men därmed är det inte sagt att de inte finns, jag är helt övertygad om att vi sparat dom, frågan är bara var…
    Ha det så gott!!
    Kram

Kommentera

