Glögg

Det blir hemmalagad glögg i det här huset.

SweNZ säljer glögg, men det blir lite dyrt i längden.
Billigare rödvin och egan kryddor etc går bättre för min plånbok.

Jag gör traditionell glögg, och ibland kyler jag ner den för att få isglögg.
Har oxå fått tips om Äppel glögg utav en av läsarna,
men jag undrar om ni har fler tips på hemmalagad glögg?
Med olika smaker?

Här är en liten video jag gjorde förra året.
Huff, hemskt att se sig själv på video så där…

Gammalt inlägg:
Isglögg mys på altanen

24 thoughts on “Glögg

    • Kul att du tyckte om den! =o)
      Jo, de verkade tycka om den! Sen fick jag förfrågan om jag kunde göra en animeras film åt dem för ett par år sen, men jag var i Afrika och kunde inte hjälpa dem tyvärr…
      kram

  1. WOW! Vilken video! Jag är helimponerad. Du är ju ett riktigt proffs på det där och min första tanke är att du borde ha ditt eget matprogram på tv Tine. Och vad roligt att se dig ”live”. Jag ser fram emot fler videos från dig. 🙂

    Och du, jag är helt övertygad om att din egen glögg är supergod. Här har jag inte kommit så långt som att göra min egen utan än så länge njuter vi av Äppelglögg från Kullamust. 😉

    Ha en strålande fin vecka och sköt om dig!

    Kram Lotta

    • Åh, tusen tack för din kommentar Lotta! =o) Verkligen kul att du tyckte så mycket om videon. Jo…har funderat på nåt i matväg. Har SÅÅ massa att lära innan jag kan bli nån mästerkock. ;o)
      Trevlig Advents Helg!
      kram

  2. wow vilken härlig video, du är ju rena rama naturbegåvningen. Dessutom har du en sådandär härlig, trygg röst så det känns behagligt att lyssna på dig. Är grymt imponerad. Hr aldrig själv testat att göra hemmagjord glögg, men jag kanske borde prova, när vi nu väl har kommit iordning i vårt nya hem 🙂

    Härlig måndag till dig!
    Kram

    • Hehe…rösten ja… Tycker jag låter helkonstig! Men det är väl så när man hör sig själv prata… =o)
      Hemmagjord glögg är super enkelt, blir väldigt gott och man kan bestämma socker mängden efter smak.
      Trevlig Advents Helg till er!

  3. Håller med alla de andra – videon är helt underbar! Du är otroligt duktig, Tine! Perfekt att du talar så tydligt oxå. Jag skulle gärna låna din video till min engelska blogg och länka till dig förstås, om du tillåter? Du måste absolut jobba med detta, älskar vinklarna. Där på slutet med fokusen på julkulan i granen och man ser dig i bakgrunden gå in till de andra i vardagsrummet…DU ÄR SÅ HIMLA BRA!
    Jag har ett recept på glögg i min blogg också.
    Kram

    • Tack, Eva. =o)
      Kul att höra att jag talar tydligt. Får ibland höra att min engelska inte alls är så tydlig, men det kanske är när ajg inte koncentrerar mig på att låta professionell och…ja, tydlig. =o)
      Tusen tack för din fina kommentar!!
      Kram

  4. Vilken underbar video Tine, så proffsigt gjord och den ger massor av julstämning! Precis vad jag behövde se så här på morgonen när jag sitter och funderar över om jag ska sätta igång och baka eller inte. Nu blir det baka av! 🙂

    När jag gör egen glögg brukar jag brukar värma rött vin med glöggkryddor och apelsinklyftor, det tycker jag blir jättegott eftersom jag inte vill ha min glögg så söt. Men man kan ju tillsätta socker också.

    Ha en jättefin första adventshelg, njut av värmen och glöggmyset!

    Kram Elin

    • Kul att du tycker om den, Elin! =o)
      Åh, apelsinklyftor i glöggen! Det måste jag pröva. Det lägger jag i min isglögg, men har aldrig prövat att koka upp det.
      Härlig Advents Helg till er oxå!
      kram

Kommentera

