Solig Lördag

Det märks att sommaren är runt hörnet.

Härligt vår väder idag.
Det är vår och inte sommar för det är soligt, men kanske ”bara” runt 17 grader varmt.
Jag gick ut på altanen för att njuta av isglögg och saffrans bullar, läsa lite och sola.
Men den kalla sydliga vinden gjorde att jag fick sätta på mig en tröja.

Igår var det otroligt massa vind.
Det enda jag tycker om med vinden i Wellington, är att tvätten torkar på knappt en timme!
=o)

Men det mycket mindre vind idag, även om den är kall.
Tuin flyger fram och tillbaka mellan olika träd och buskar och andra fåglar sjunger ikapp med varandra. Det är en sån där lugn lördag, utan egentliga planer
och bara en massa vila.

Vad har ni för planer i helgen?

8 thoughts on “Solig Lördag

  1. God morgon Tine!
    Vilket härligt inlägg! Underbart att läsa om din vardag på din ö!
    Här har vi vaknat till blå himmel idag efter en genomgrå dag igår. Man blir så mkt gladare när solen visar sig och piggare också! Här har vi en helt oplanerad dag framför oss! Kanske blir det lussebullbak, fast det är mannnen som står för den biten! Imorgon ska grannar på adventsfika till oss!
    Önskar dig en skön lördag kväll och söndag imorgon!
    Kram Anna
    ps. jag fnissade när du skrev om bagagebanden och att det snarare förväntas hända på annat håll. Precis så är det!! Nu blev man ganska förvånad.

    • Tackar! =o)
      Låter som ni oxå har vår…eller fortfarande höst snarare. Hoppas ni får en vit jul i alla fall, det ger mycket mer stämning.
      Kul med grannar över på adventsfika! Kanske jag oxå borde fixa en dag… =o)
      Önskar er en underbar helg!

  2. Nu vet jag inte riktigt vad jag vill…att kunna sitta ute med glöggen verkar väldigt lockande för en som jag som inte gillar vintern…men sen när jag tittar upp från dataskärmen så lyser solen från en klarblå himmel och termometern visar på +9…!! Fast nu är det inte utan att jag kan längta efter LITE snö, och några minusgrader…
    Va kul att du gillade mina saffranssnittar!! Tror inte du kan misslyckas med dom, när jag lyckades så…Nu ska jag säga att det är försvinnande goda…går utmärkt att ta direkt ur frysen och sen vänta några minuter medans kaffet blir klart…Blir nog till att göra fler omgångar innan jul…
    Ha det så gott och tack för förklaringen angående saffranet…!!
    Kram kram

    • =o) Kanske en vecka i solen med isglögg, och sen hem för vinter mys och äkta vit jul? Om man bara kunde göra det sån, men, men… Annars får du ta en pläd med dig ut en dag när solen skiner och det är plus grader, och dricka lite god glögg och äta några lussebullar. Inte helt fel!
      Ska göra snittarna så frot mitt saffran kommer fram. Yay!
      Kram

  3. Mmmm, hur mysigt såg inte det ut Tine! Ônskar jag satt ilag med dig där på verandan, hade inte blivit mkt läsa då men det kan du göra ”en annan plats”!
    Kramis!

    • Hade varit helt underbart!
      Jag kan läsa anytime, men inte tjata med min kära syster. Så om du kom hit skulle jag inte ens ta fram boken, bara njuta av samtal och skratt. =o)
      Saknar er!

  4. Trevlig fika och utsikt! Härligt med sommaren runt hörnet. Vi har målat om matbordet och stolarna i helgen. Som vanligt när jag målar så inser jag vilket jättejobb det är, så en eloge till alla målare. Tror jag har fått träningsvärk av allt ovant arbete. 🙂 Fint kommer det i allafall att bli, det bruna bordet och stolarna blir nu vita!

    • Ja, inte helt fel! =o)
      Idag är det nästan stormstyrka på vinden, så jag håller mig inomhus med glögg. Fast solen skiner så jag borde ta mig ut en liten stund i alla fall…
      Ska bli kul att se hur bordet blir! Om du tar bilder och lägger på bloggen alltså. =o)
      Kram

Kommentera

