Officiellt….

Hörde inget surr från myggor i sovrummet inatt.

Vaknade upp med flera bett på ena benet (kan ju ha varit nåt annat…).
Men det hör årstiden till.

Idag är det officiellt SOMMAR!!!
=o)

Och jag sitter på altanen med frukosten.
Sol, bara få moln, och så vind såklart…
Men det är nordliga vindar så de är inte så kalla, bara irriterande när frukosten flyger ur munnen på en. Fast det är sånt man får stå ut med när man bor i Wellington.
The windy city.

Och jag vill dela med mig av denna film från
Queenstown, tagen i slutet av sommaren 2009.
Saknar dig vännen!

17 thoughts on “Officiellt….

  1. Grattis till SOMMAR!! Så underbart med värme o ljusa fina dagar att se fram emot.Fast ni reser ju därifrån c”,)
    Att maten flyger ut av munnen, om den ändå kunde göra det liksom…! Men vilken start på dagen, haääärligt med frukosrt på altanen!
    Hoppas du får en toppen dag.

    Kramis

    • Tackar! =o)
      Ja, det är bra ljust ute. Ljust från runt 5.30 till efter 20.00. Himla skönt!
      Fast det är inte kul när vinden gör att maten flyger ut av munnen. Blir lite sport att äta då måste jag säga… =o)
      Kramar!

  2. Vilken härlig beskrivning, tänk att ni har sommar nu!! Har svårt att tänka mig det när det blåser liten storm ute och det är kolmörkt utanför fönstret… Vilken härlig film. Får kolla klart en annan dag för nu måste jag kila till jobbet!🙂 Tack för alla fina kommentarer du lämnar hos mig!!

  3. Så härligt med sommar, grattis!!🙂

    Vilken vacker film, roligt att få drömma mig bort där en stund. Vi har förresten precis bokat NZ-resa! Vi längtar massor, och det ska bli kul (och kallt) med en vinterresa denna gång. Vore kul att ses i Wellington om du är hemma under tiden vi är i NZ (kommer att vara på plats 22 juni till 20 juli).

    Ha det gott!

    Kram Elin

    • Tackar! Ja, du vet ju hur den NZ sommaren är. =o) Säkert varmare uppe i Auckland än nere i Wgtn. Här är det ofta så massa vind som gör att man alltid måste ha en varm tröja i väskan.
      Kul att ni kommer hit! =o) Jag borde vara hemma och då vore det absolut kul med en träff! Vi får höras mer om det närmare datumet.
      Kramar

  4. Underbart med sommar…inte avundsjuk ett dugg (fingrarna i kors bakom ryggen…)!! Sen var filmen sååå vacker, tänk så många platser det finns som man skulle vilja besöka här i världen!! Säger hon som knappt lämnar kommunen…
    Ha det så gott!!
    Kram

    • Haha! =o) Det blir ju sån tyvärr. Jag är så avundsjuk på alla er när ni har sommar. =o)
      Kul att du tyckte om filmen, Rigmor. Togs för några år sen när en mycket god vän till mig var på besök. Du borde absolut besöka NZ. Ett mycket vackert land med massor att uppleva. Men vet du… Jag vill faktist hem till Norden och uppleva våra vackra länder! Har inte utforskat Sverige, Norge, Finland, Island eller Danmark och det skulle vara himla kul att upptäcka området jag kommer ifrån. =o)
      Kram

  5. Härligt att känna att man har sommaren framför sig. Det har ju visserligen jag också här på Malta men några månader måste ”genomlidas”😉 först med regn, rusk blandat med sol och ljumma dagar. Ingen snö här inte. Tittade på din video, verkligen vackert och så spännande det måste varit. Underbara minnen som aldrig försvinner. Tack för dina fina kommentarer hos mig. Blir alltid glad när jag hör från dig. Ha det bra och sköt om dig !!!

    • Ja, tänk…Alltid underbart med värme och sol. =o)
      Tur att ni inte får väldigt kalla vintrar i alla fall då, i och med att du flyttade till Malta för att komma undan dem! Klandrar dig inte. Tyclte det var fint utan snö de första åren i NZ, men nu saknar jag riktiga vintrar. Fast utan slask då såklart. 0o)
      Tack för kommentarer här inne oxå, Anita! Alltid uppskattat!
      Kram

  6. Hej Tine!
    Härligt med sommar! stort grattis!!!! Nu är det er tur!!
    Mysigt att få resa med en sväng på NZ ikväll!Kände igen från en del av de platser jag besökte 2001. Spännande land du bor i!
    Trevlig helg Tine!
    Kram Anna

  7. Haha….jag garvar lika mycket varje gång åt mina ”skills” som resereporter! Speciellt åt min förmåga att känna olika dofter när vi är på båten!!! =) Jag läntar jättemycket tillbaka till den sidan av jorden….och min vän!!! KRAM!

Kommentera

